از ابتدای فعالیت کارگروه تا کنون؛

حمایت صندوق حمایت از 67 طرح پژوهشی معارف وعلوم اسلامی

دبیرکارگروه معارف وعلوم اسلامی صندوق حمایت ازپژوهشگران وفناوران کشور گفت: این صندوق از ابتدای فعالیت کارگروه تا کنون حمایت مادی ومعنوی از 62 طرح پژوهشی درزمینه معارف وعلوم انسانی را تصویب کرده است.
کد خبر: ۵۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸ - 19October 2015

حمایت صندوق حمایت از 67 طرح پژوهشی معارف وعلوم اسلامی

به گزارش سرویس اجتماعی دفاع پرس به نقل ازمعاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، "فاطمه میرزاخانی" دبیرکارگروه معارف وعلوم اسلامی صندوق حمایت ازپژوهشگران وفناوران کشور افزود: طرح های ارسالی در زمینه معارف وعلوم اسلامی برای حمایت درکارگروه معارف و علوم اسلامی بررسی می شود، این طرح ها پس از داوری در جلسه های کارگروه، تصویب و پس از آن ناظر طرح مشخص می شود.

وی افزود: با بازنگری که برروی الویت های پژوهشی صندوق درحمایت از طرح های پژوهشی انجام شد 17 الویت کلی به تازگی مطرح و و مورد تصویب قرارگرفت تا بر اساس آن به ارسال طرح ها بر اساس نیاز کشور جهت داده شود.

میرزاخانی در زمینه حمایت مادی ازطرح ها اظهارکرد: 25 درصد اعتبارحمایتی مصوب در ابتدای فعالیت پژوهشی پرداخت می شودو در مراحل مختلف انجام پروژه مابقی مبلغ حمایتی پرداخت می شود.

دبیرکارگروه معارف وعلوم اسلامی صندوق حمایت ازپژوهشگران وفناوران کشور  گفت: تا به امروز 67طرح پژوهشی در حوزه معارف در این کارگروه مصوب شده است که با توجه به اینکه مدت کمی از آغاز به کار کارگروه می گذرد آمار مناسبی است.

وی یادآورشد: دستاورد عمده این طرح های پژوهشی انتشار کتاب و نگارش مقاله است.

دبیرکارگروه معارف وعلوم اسلامی صندوق حمایت ازپژوهشگران وفناوران کشور  بیان کرد: پنج طرح از این طرح های پژوهشی در آخرین نشست کارگروه معارف وعلوم اسلامی این صندوق مورد موافقت و تصویب قرارگرفته شده است.

میرزاخانی بیان کرد: طرح های تصویب شده درزمینه های فلسفه اسلامی، بیداری اسلامی، و تفسیر وعلوم قرآن است ، تهیه و انتشارمقاله درمجلات علمی پژوهشی ،همچنین کتاب از جمله تعهدات طرح های مصوب است.

دبیرکارگروه معارف وعلوم اسلامی صندوق حمایت ازپژوهشگران وفناوران کشور افزود: پژوهشگران وفناوران ترقی، تعالی، توسعه علمی و فناوری و در نهایت توسعه پایدار همه جانبه را برای کشور فراهم می سازند، بنابراین شناسایی، برقراری ارتباط و حمایت از این قشر توانمند جامعه به منظور استفاده از مشارکت و همکاری های علمی آنان در زمینه های گوناگون در راستای تولید علم و فناوری و توسعه از اولویت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها