فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان:

«رزم‌نوازان» منضبط‌ترین یگان از لحاظ آموزش هستند

سرهنگ «صفری» گفت: همیشه بهترین و منضبط‌ترین یگان از لحاظ آموزش، یگان رزم نواز است که آموزش توام با عمل دارند.
کد خبر: ۵۵۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵ - 08November 2022

منضبط‌ترین یگان از لحاظ آموزش، یگان رزم نواز استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سرهنگ «مهرداد صفری» فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان امروز (سه‌شنبه) در پنجمین جشنواره موزیک ترنم فتح ویژه یگان‌های موزیک نیروهای مسلح استان همدان با بیان اینکه سرود و موسیقی‌ای که ایجاد می‌کنیم باید بتواند یک ملت و قشری را به حرکت دربیاورد، اظهار داشت: اگر سابقه تاریخی موسیقی را در نبرد بررسی کنید متوجه قدمت آن می‌شوید.

وی افزود: در قدیم آن شخصی که شیپور جنگ را می‌نواخته با بیرق دار جنگ همتراز بوده و بحث استفاده از ادوات موسیقی در رزم سابقه طولانی دارد.

صفری به تشریح رزم‌نوازی در یگان‌های مسلح پرداخت و گفت: در توان رزمی ۳ بعد عوامل فیزیکی، غیرفیزیکی و عوامل بسترساز شامل زمین، آب و هوا موثر است و یکی از عواملی که باعث تقویت روحیه در رزم می‌شود همان بحث موسیقی است.

وی ادامه داد: رزمندگان دوران دفاع مقدس به خاطر دارند نوای گرم حاج صادق آهنگران که نواخته می‌شد چقدر شور و اشتیاق در جوان‌ها ایجاد می‌کرد. آهنگ‌ها و سرودهای حماسی هنوز هم اینگونه هستند.

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان با تاکید بر اینکه موسیقی باید ملت را به یک حرکت مثبت هدایت کند، گفت: هم اکنون هم مشاهده می‌کنید که از آهنگ سلام فرمانده چه استقبالی شد و کسی فکر نمی‌کرد این موسیقی به این اندازه تاثیرات مثبت ایجاد و دشمنان را ناامید کند.

وی تصریح کرد: موسیقی بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی باید یک ملتی را به حرکت دربیاورد و ما باید این فرمایش رهبری را به منصه ظهور برسانیم.

وی عنوان کرد: همیشه بهترین و منضبط‌ترین یگان از لحاظ آموزش، یگان رزم نواز است که آموزش توام با عمل دارند و وقت بی‌وقت ندارند و بیشتر ماموریت‌هایشان در روزهای تعطیل و نیمه تعطیل است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها