همزمان با هفته کتاب؛

کتاب «خاطراتی با حاج قاسم» رونمایی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از رونمایی کتاب «خاطراتی با حاج قاسم» نوشته «حسین پریوش» در سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
کد خبر: ۵۵۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴ - 11November 2022

کتاب «خاطراتی با حاج قاسم» رونمایی می‌شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «بهرام مسلمی مهنی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان درباره برنامه‌های این اداره‌کل به مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: در هفته کتاب، «خاطراتی با حاج قاسم» به قلم «حسین پریوش»؛ شاعر و نویسنده جنوب کرمان رونمایی خواهد شد. رونمایی از یک کتاب شعر و کتابی در حوزه فرهنگ بومی نیز از دیگر برنامه‌های ویژه هفته کتاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه، منوط به همگرایی تمام نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط با آموزش و پرورش است. کتاب و کتاب‌خوانی موضوعی است که بایستی از دوره پیش‌دبستان به آن بها داد و برای آن به‌صورت مستمر برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای تدارک دید. از این‌رو همزمان با هفته کتاب، مسابقه انشا با دو موضوع «جنوب کرمانی‌ها به آرتین نامه می‌نویسند» و «کتابی که دوست دارم» به همت اداره آموزش و پرورش این منطقه برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر این‌که به مناسبت هفته کتاب برنامه‌های متنوعی در این منطقه برنامه‌ریزی شده است، گفت: «زنگ کتاب»، «بازدید از کتابفروشی‌ها»، «هدیه کتاب به زندانی‌ها»، «ایجاد ایستگاه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی» در برنامه‌های نماز جمعه و «حافظ‌خوانی»، بخشی از برنامه‌های منطقه جنوب کرمان به مناسبت هفته کتاب است. همچنین در سه شهرستان این منطقه، تئاتر خیابانی با موضوع کتاب و کتابخوانی اجرا می‌شود.

مسلمی مهنی ادامه داد: «جشنواره چاپ» از دیگر برنامه‌های فرهنگی است که همزمان با هفته کتاب در محیط باز برگزار می‌شود. در این برنامه از فعالان عرصه چاپ و نشر جنوب کرمان تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار