رایزنی شاه اردن و نخست وزیر انگلیس درباره اوضاع منطقه و فلسطین

شاه اردن در سفری به لندن با نخست وزیر انگلیس دیدار و درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه مسئله فلسطین گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۵۵۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴ - 11November 2022

رایزنی شاه اردن و نخست وزیر انگلیس درباره اوضاع منطقه و فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالله دوم» شاه اردن امروز جمعه با «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس دیدار کرد.

در این دیدار تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط دوجانبه بررسی شد و شاه اردن بر علاقه‌مندی کشورش برای برقراری روابط دستانه متمایز با انگلیس و تقویت همکاری دوجانبه در سطوح سیاسی، اقتصادی و دفاعی تأکید کرد.
به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، شاه اردن همچنین بر اهمیت تلاش برای کاهش آثار بحران اوکراین به ویژه در زمینه غذا و انرژی که نیازمند تلاش جمعی کشورهاست، تأکید کرد.

شاه اردن در خصوص مسئله فلسطین نیز لزوم تلاش برای تحقق صلح فراگیر و عادلانه بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی بر اساس راه‌حل دو دولتی و تضمین تشکیل کشور فلسطین در مرز‌های چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را مورد تأکید قرار داد.

وی حفظ وضعیت تاریخی و حقوقی شهر قدس و ممانعت از اقدامات یکجانبه اسرائیل را که به بحرانی شدن اوضاع فلسطین منجر می‌شود، ضروری خواند.
در این دیدار همچنین تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم مورد بررسی قرار گرفت.

نخست وزیر انگلیس، نقش محوری اردن در منطقه غرب آسیا را ستود.

 

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار