حزب تونسی:

«قیس سعید» به دنبال عادی سازی روابط با تل آویو است

رئیس یک حزب تونسی گفت که «قیس سعید» رئیس جمهور این کشور به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۵۵۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶ - 04December 2022

«قیس سعید» به دنبال عادی سازی روابط با تل آویو استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، «احمد نجیب الشابی» رئیس حزب «جبهه خلاص ملی» تونس گفت که «قیس سعید» رئیس جمهور این کشور به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: پروتکلی که اخیراً قیس سیعد درباره مناطق ساحلی دریای مدیترانه با آن موافقت کرده است، اسرائیل عضو مهمی در آن به حساب می‌آید که این اقدام به مثابه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

الشابی با بیان اینکه این پروتکل با مخالفت کامل پارلمان این کشور در ادوار گذشته مواجه شده است، افزود: رئیس جمهور تونس از خیانت بزرگی سخن به میان می‌آورد.

رئیس حزب «جبهه خلاص ملی» همچنین از استاندارد‌های دو گانه دولت و تناقض در اظهارات رئیس جمهور این کشور با اقدامات او انتقاد کرد.

این در حالی است که تونس و رژیم صهیونیستی هیچگونه روابط رسمی ندارند و مسئولان این کشور در گذشته بار‌ها تاکید کرده اند که مخالف عادی سازی روابط با تل آویو هستند.

گفتنی است رژیم صهیونیستی و مغرب اواخر سال ۲۰۲۰ و با حمایت دولت وقت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا از ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان خود خبر دادند، ولی تونس اعلام کرد به دنبال برقراری روابط دیپلماتیک با این رژیم نیست.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار