تشکر اردوغان از رئیس رژیم صهیونیستی بابت تقویت روابط

رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگو با رئیس رژیم صهیونیستی ضمن بحث و تبادل نظر درباره ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان دو طرف، از او برای تقویت روابط دوجانبه تشکر کرد.
کد خبر: ۵۴۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰ - 19August 2022

تشکر اردوغان از رئیس رژیم صهیونیستی بابت تقویت روابطبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی، امروز (جمعه)، تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

بنابر گزارش شبکه «آی۲۴» به نقل از روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت»، دو طرف در این تماس تلفنی درباره ازسرگیری روابط دیپلماتیک از جمله بازگشت سفرا، سرکنسول‌ها و ازسرگیری پرواز‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

یدیعوت آحارانوت اضافه کرد که اردوغان و هرتزوگ درباره توسعه روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها ابراز امیدواری کرده‌اند و رئیس‌جمهور ترکیه در عین حال از تلاش‌های زیاد هرتزوگ برای تقوبت روابط دو طرف تشکر کرده است.

اما در مقابل، رئیس رژیم صهیونیستی به همتای ترکیه‌ای خود درباره نقش این کشور در توافق صادرات گندم از اوکراین و دیدار اخیر او با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین تبریک گفت.

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز چهارشنبه هفته جاری، پس از تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان اعلام کرد که آنکارا و تل‌آویو روابط خود را به صورت کامل عادی‌سازی کرده‌اند و به‌زودی سفرای دو طرف تعیین خواهند شد.

روابط بین ترکیه و رژیم صهیونیستی از ۱۲ سال قبل به دنبال حادثه برای کشتی «ماوی مرمره» دچار تنش شد. ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۰ یک ناوگان دریایی «ناوی مرمره» حامل کمک‌های بشردوستانه تحت عنوان «ناوگان آزادی» به نوار غزه، حمله کرد و در نتیجه این حمله ۱۰ سرنشین کشتی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها