جهاد اسلامی تصویب قانون ضد سازش در عراق را تمجید کرد

هشدار خطیب مسجد الاقصی و پارلمان عربی درباره خطر برگزاری راهپیمایی پرچم برای امنیت منطقه و تمجید از تصویب قانون جرم انگاری سازش در پارلمان عراق توسط جهاد اسلامی از جمله تازه‌ترین اخبار فلسطین است.
کد خبر: ۵۲۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵ - 27May 2022

جهاد اسلامی تصویب قانون ضد سازش در عراق را تمجید کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، تمجید جنبش جهاد اسلامی از تصویب قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، ۸۸ زخمی و مصدوم در حمله نظامیان صهیونیست به نابلس و هشدار‌ها درباره برگزاری راهپیمایی پرچم از تازه‌ترین اخبار مربوط به تحولات فلسطین است.

به گزارش فلسطین الیوم، جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز جمعه موضع تاریخی و اصیل پارلمان عراق را تمجید کرد که به اتفاق آرا عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی را جرم انگاری کرده و تصویب قانون ممنوعیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانتی بزرگ برشمرد.

این جنبش در بیانیه‌ای خبری تاکید کرد: این تصمیم نشان‌دهنده حمایت از آرمان فلسطین است و راه را بر تلاش‌های دشمن برای نفوذ بیشتر به پایتخت‌های عربی از طریق عادی‌سازی و ایجاد ائتلاف‌هایی که امنیت و ثبات ملت ما را تهدید می‌کند، می‌بندد.

این جنبش به پارلمان عراق به خاطر این موضع افتخارآمیز ملی درود فرستاد و از ملت‌های آزاده خواست تا در برابر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بایستند و سازش سازشگران را جرم تلقی کنند.

۸۸ نفر در حمله به شهرک‌های نابلس آسیب دیدند

در همین حال نظامیان صهیونیست امروز جمعه نیز طبق روال جمعه‌های قبل به راهپیمایی فلسطینی‌ها در شهرک‌های بیتا، بیت دجن، جبل صبیح و حواره در نابلس حمله کرد که در اعتراض به شهرک سازی‌های صهیونیست‌ها در این مناطق برگزار می‌شود.

به گزارش منابع فلسطینی، دستکم یک نفر به ضرب گلوله واقعی، ۱۰ نفر به ضرب گلوله پلاستیکی زخمی شدند و ۷۲ نفر بر اثر استنشاق گاز اشک آور و دو نفر بر اثر اصابت گاز فلفل و چند نفر بر اثر آتش سوزی و یک نفر بر اثر بمب صوتی آسیب دیدند.

در حواره در جنوب نابلس نظامیان صهیونیست به سمت خودروی هلال احمر هم بمب گازی شلیک کردند.

بیش از ۳۰ هزار نفر نماز جمعه امروز را در مسجد الاقصی اقامه کردند

شیخ «یوسف ابوسنینه» خطیب مسجد الاقصی تاکید کرد: نقشه‌های رژیم اشغالگر در مسجد الاقصی و بخصوص تصمیم‌های آن در اجازه دادن به شهرک‌نشینان برای ادای آداب تلمودی در صحن‌های مسجد باطل است.

ابوسنینه مقاومت مردم قدس در برابر ظلم و موج بازداشت‌ها و حملات رژیم صهیونیستی به آن‌ها و تخریب خانه‌هایشان و شهید و زخمی شدن را ستود.

شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی هم امروز جمعه درباره هر گونه تعرض به مسجد الاقصی در روز‌های آتی هشدار داد و خواهان تداوم عزیمت فلسطینیان به سمت مسجد الاقصی برای دفاع از آنجا شد.

او تاکید کرد: این حق هر مسلمانی است که در مسجد الاقصی اعتکاف کند تا صهیونیست‌ها به خود اجازه تعرض و هتک حرمت این مکان مقدس را ندهند.

هشدار پارلمان عربی درباره خطر راهپیمایی پرچم برای منطقه

پارلمان عربی هم درباره خطر و پیامد‌های برپایی راهپیمایی پرچم توسط صهیونیست‌ها برای امنیت و ثبات منطقه هشدار داد و آن را چالشی آشکار و تحریک آمیز برای ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی دانست.

در بیانیه این نهاد آمده است: تصمیم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست در حمله به صحن‌های مسجد الاقصی و انجام آداب تلمودی در آنجا و برگزاری راهپیمایی پرچم در بخش قدیمی قدس که تحت حمایت ارتش کابینه رژیم اشغالگر انجام می‌شود، تعرض به مقدسات اسلامی است.

پارلمان عربی حملات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و آواره ساختن اهالی آنجا را مغایر با قوانین بین المللی دانست و از جامعه بین المللی و نهاد‌های بین المللی خواست اقدامات لازم را برای توقف این رفتار‌های اسرائیل به کار گیرند.

وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین نیز تاکید کرد جامعه بین المللی و آمریکا با شیوه مدیریت خود در موضوع مناقشه فلسطین و اسرائیل از جرایم رژیم اشغالگر حمایت کرده و فرصت‌ها برای صلح را نابود می‌کنند.

همچنین اهالی شهر الخلیل در کرانه باختری سحرگاه امروز مراسم عروسی یک جوان فلسطینی را در حرم ابراهیمی برگزار کردند تا از این طریق بر پایبندی به حق خود در آنجا تاکید کنند.

آن‌ها در حالی که تصاویری از شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی به شهادت رسیده توسط نظامیان صهیونیست در دست داشتند، سروده‌هایی محلی را درباره مقاومت تا آزادسازی سرزمین و پایان اشغالگری اسرائیل سر دادند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها