الجزیره به تصاویری از گلوله عامل شهادت شیرین ابوعاقله دست یافت

شبکه خبری الجزیره می‌گوید به تصاویری از گلوله‌ای که باعث شهادت خبرنگار فلسطینی این شبکه توسط صهیونیست‌ها شده دست پیدا کرده است.
کد خبر: ۵۲۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ - 17June 2022

الجزیره به تصاویری از گلوله عامل شهادت شیرین ابوعاقله دست یافتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شبکه خبری الجزیره می‌گوید تحقیقاتش باعث دستیابی این شبکه به تصاویری از گلوله‌ای شده که رژیم صهیونیستی با آن «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار فلسطینی الجزیره را به شهادت رسانده است.

طبق گزارش شبکه الجزیره این تصاویر برای نخستین بار نوع گلوله‌ای را که صهیونیست‌ها از آن برای به شهادت رساندن این خبرنگار در کرانه باختری اشغالی استفاده کرده‌اند نشان می‌دهد.

کارشناسان مسائل جنائی می‌گویند گلوله مورد نظر برای سوراخ کردن خودرو‌های زرهی ساخته شده و از آن در تفنگ ام‌۴ استفاده می‌شود.

گلوله شلیک‌شده با استفاده از مدل‌های سه بعدی مورد تحلیل قرار گرفته است. کارشناسان گفته‌اند کالیبر گلوله شلیک‌شده ۵.۵۶ میلی‌متر بوده است. کارشناسان می‌گویند این گلوله‌ها در ایالات متحده طراحی و تولید می‌شوند. نیرو‌های رژیم صهیونیستی از این گلوله‌ها استفاده می‌کنند.

«عمر شکیر»، مدیر بخش اسرائیل و فلسطین در دیده‌بان حقوق بشر در مصاحبه‌ای با الجزیره گفت همه شواهد حاکی از آن است که گلوله توسط یک سرباز اسرائیلی شلیک شده است.

نیرو‌های رژیم صهیونیستی، چند روز بعد از شهادت ابوعاقله به مراسم تشییع جنازه او حمله کردند. انتشار تصاویر مربوط به این حمله با موجی از خشم جهانی همراه شد.

شرین ابوعاقله که یکی از خبرنگاران باسابقه شبکه الجزیره غربی بود ماه گذشته هنگام پوشش دادن حملات ارتش رژیم صهیونیستی در شهر «جنین» به شهادت رسید.

«ندا ابراهیم»، خبرنگار الجزیره در رام‌االله می‌گوید: «فلسطینی‌ها از روز اول گفته‌اند که می‌دانند که این گلوله از سمت سربازان اسرائیل شلیک شد. شواهد عینی و ویدئو‌هایی که ما از فلسطینی‌های حاضر در آنجا دیده‌ایم نشان می‌دهد که هیچ مبارز فلسطینی در آن اطراف نبود. فلسطینی‌ها حالا خواستار عدالت و پاسخگویی هستند.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها