نیویورک تایمز: «ابوعاقله» با گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده است

نتیجه تحقیق یک ماهه روزنامه نیویورک تایمز درباره شهادت «شیرین ابوعاقله» خبرنگار زن فلسطینی شبکه الجزیره نشان می‌دهد که گلوله منجر به مرگ او از محل استقرار یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی و به‌احتمال زیاد توسط عضو یگان نخبه ارتش این رژیم شلیک شده است.
کد خبر: ۵۲۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸ - 20June 2022

ابوعاقله با گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده است

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، مقام‌های فلسطینی می‌گویند که قتل ابوعاقله در بامداد ۱۱ مه (۲۱ اردیبهشت ماه) در شهر جنین در کرانه باختری توسط یک نظامی اسرائیلی، عمدی بوده است.

تحقیق اولیه ارتش رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده که تعیین دقیق منبع و مکان شلیک به سوی او امکان‌پذیر نیست و مقام‌های این رژیم ادعا کرده‌اند که احتمال هدف قرار گرفتن اشتباهی او توسط یک نظامی یا یک فلسطینی مسلح هم وجود دارد.

اما تحقیق نیویورک تایمز نشان می‌دهد که هیچ فلسطینی مسلحی در آن هنگام نزدیک ابوعاقله نبوده است که با ادعای رژیم صهیونیستی تناقض دارد که حتی در صورت شلیک اشتباه یک نظامی به او، به علت تیراندازی به سوی یک فلسطینی مسلح بوده است.

همچنین این تحقیق نشان می‌دهد که ۱۶ گلوله از مکان استقرار این خودروی نظامی به سوی ابوعاقله شلیک شده، در حالی که اسرائیل مدعی شلیک پنج گلوله شده است.

همچنین هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که ضارب آشنایی شخصی با ابوعاقله داشته و با اهداف و اغراض شخصی به او شلیک کرده باشد.

این روزنامه نتوانسته مشخص کند که ضارب، او و همکارانش را با جلیقه ضد گلوله بر تن با نشان مطبوعات و رسانه، دیده و تشخیص داده باشد.

کشته شدن ابوعاقله ۵۱ ساله با شهروندی دوگانه فلسطینی - آمریکایی که به مدت ۲۰ سال گزارشگری درگیری‌ها و اختلافات اسرائیل با فلسطینیان و اشغال کرانه باختری را بر عهده داشته، آتش خشم و اعتراض جهانی را برانگیخت.

فلسطینیان نیز از این حادثه برای تجسم عینی خطرات و درد و رنج‌های زندگی زیر اشغال ارتش اسرائیل بهره برده اند؛ زیرا کشته شدن فلسطینیان به ندرت توجه و تحقیق بین المللی را برانگیخته و نظامیان متهم به ارتکاب جنایت علیه فلسطینیان در کرانه باختری به ندرت محکوم شده اند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار