تحویل گلوله عامل قتل ابوعاقله به آمریکا توسط تشکیلات خودگردان

دادستان فلسطین از اقدام تشکیلات خودگردان در تحویل گلوله‌ای که شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی توسط آن به شهادت رسید، به کارشناسان آمریکایی به منظور تجزیه و تحلیل آن خبر داد.
کد خبر: ۵۳۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ - 03July 2022

تحویل گلوله عامل قتل ابوعاقله به آمریکا توسط تشکیلات خودگردانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه النشره، دادستان فلسطین از اقدام تشکیلات خودگردان در تحویل گلوله‌ای که شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی توسط آن به شهادت رسیده بود، به کارشناسان آمریکایی به منظور تجزیه و تحلیل آن خبر داد.

«اکرم الخطیب» در این زمینه اظهار داشت: گلوله‌ای که در تاریخ ۱۱ می‌ گذشته به شهادت شیرین ابوعاقله در جریان پوشش تجاوزات نظامیان اشغالگر در کرانه باختری منجر شد به ایالات متحده تحویل شده است تا این کشور در ادامه آن را به تشکیلات خودگردان بازگرداند.

دادستان فلسطین همچنین اعلام کرد که تضمین‌هایی از سوی هماهنگ کننده آمریکایی دریافت شده است که گلوله به اسرائیل تحویل داده نشود.

دادستان فلسطین اعلام کرده بود که تشکیلات خودگردان با تحویل این گلوله درپی درخواست رسمی از سوی طرف آمریکایی به منظور انجام تجزیه و تحلیل‌های فنی موافقت کرده است.

این گلوله در سفارت آمریکا در قدس از سوی کارشناسان آمریکایی مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد گرفت.

حدود ۱۱ ماه می‌گذشته، شیرین ابوعاقله خبرنگار ۵۱ ساله شبکه خبری الجزیره در جریان پوشش خبری زنده یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی، هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید. قتل این خبرنگار با واکنش‌های شدید بین المللی و گروه‌های فلسطینی مواجه شد.

نتایج یک گزارش نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی رتبه نخست قتل خبرنگاران در جهان را دارا می‌باشد. این گزارش را «انجمن آمریکایی ضد جریان‌ها» (Counter currents) منتشر کرده و در آن گفته است که رژیم صهیونیستی بیشترین جنایات را علیه خبرنگاران مرتکب شده است و در میان فهرستی از کشور‌ها در این زمینه در مقام نخست قرار دارد.

«راوینا شمداسانی» (Ravina Shamdasani) سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیراً در ژنو به خبرنگاران اعلام کرد که اطلاعات جمع آوری شده وی نشان می‌دهند نیرو‌های رژیم صهیونیستی یازدهم ماه می‌خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره را به شهادت رسانده اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار