افتتاح میدان شیرین ابوعاقله در نوار غزه

شهرداری خان یونس در جنوب نوار غزه، میدان «شیرین ابوعاقله» خبرنگار مقتول شبکه الجزیره به دست نظامیان صهیونیست را افتتاح کرد.
کد خبر: ۵۲۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲ - 06June 2022

افتتاح میدان شیرین ابوعاقله در نوار غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شهرداری خان یونس در جنوب نوار غزه، میدان «شیرین ابوعاقله» خبرنگار مقتول شبکه الجزیره به دست نظامیان صهیونیست را افتتاح کرد.

در این مراسم شماری از مسئولان فلسطینی، خبرنگاران و شهروندان فلسطینی حضور داشتند و با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود «کشتار روزنامه نگاران را متوقف کنید» و «حقیقت پاک نخواهد شد» نسبت به قتل این خبرنگار اعتراض کردند.

این میدان در شهر خان یونس که امروز افتتاح شد، در وسط آن ماکتی از نقشه فلسطین، دوربین و کلاه ایمنی برای خبرنگاران قرار دارد.

حمدان رضوان شهردار خان یونس در یک نشست خبری گفت: این میدان در چارچوب اعلام وفاداری به ابوعاقله خبرنگار مقتول و رسالت خطیر او افتتاح می‌شود.

وی افزود: ابوعاقله همچون حقیقتی زنده که رژیم صهیونیستی سعی در پاکسازی آن دارد، در اذهان باقی خواهد ماند و نامگذاری این میدان به پاس قدردانی از فداکاری‌های این خبرنگار فقید صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: جنایت ترور ابوعاقله بر اراده اصحاب رسانه و روزنامه نگاران تأثیری نخواهد داشت و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند مانع از انتقال حقیقت شود.

در همین راستا احمد الشیبی استاندار خان یونس گفت: این میدان برای زنده نگه داشتن رسالت و یاد و خاطره ابوعاقله است، خبرنگاری که جسم و روحش را در راه وطن و حرفه خبرنگاری تقدیم کرد.

وی افزود: ابوعاقله در آشکارسازی حقیقت، رسواسازی اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی و تعرض به اراضی اشغالی به ویژه بیت المقدس نقش بسزایی داشت.

۱۱ می گذشته شیرین ابوعاقله خبرنگار ۵۱ ساله الجزیره در جریان پوشش خبری زنده یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی، هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به قتل رسید.

قتل این خبرنگار با واکنش‌های شدید بین المللی و گروه‌های فلسطینی مواجه شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار