مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان گفت: مردم استان اصفهان بیعت مجدد خودشان را با مقام معظم رهبری به صورت حضوری در تهران اعلام خواهند کرد.
کد خبر: ۵۵۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷ - 12November 2022

مردم اصفهان ۲۸ آبان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «مهدی سلیمانی» مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان پیش از ظهر امروز (شنبه) در آیین معارفه بخشداران بخش‌های تودشک و سیستان با بیان اینکه در آستانه ۲۵ آبان ماه روز حماسه و ایثار اصفهان قرار داریم، اظهار داشت: مردم استان اصفهان در روز ۲۸ آبان بیعت مجدد خودشان را با مقام معظم رهبری به صورت حضوری در تهران اعلام خواهند کرد.

سلیمانی افزود: در دولت سیزدهم شاخصه‌هایی را به‌عنوان شاخصه‌های مدیر برای انتخاب رؤسای ادارات، فرمانداران، بخشداران و مدیران کل به عنوان اصل در نظر گرفته‌ایم.

 مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان یکی از این شاخصه‌ها که مورد تأکید رئیس‌جمهور دولت سیزدهم است را مردمی بودن عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از شاخصه‌ها، فعالیت مجاهدانه است، یعنی اینکه زمان و مکان برای خدمت شناخته نشود.

وی با اشاره به اینکه اعتماد مردم با حضور میدانی مدیران و مسؤولان حفظ و تقویت می‌شود، بیان کرد: از شاخصه‌های دیگر پاک‌دستی و فسادستیزی است و نیز شاخصه بعدی که چتر همه موارد نیز به حساب می‌آید، انقلابی بودن است.

توجه به شعار‌های دولت اسلامی، باطل کننده توطئه‌های دشمنان خواهد بود

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حوادث اخیر در کشور و استان اصفهان عنوان کرد: به نظر می‌رسد دشمن دو موضوع امید مردم به‌نظام جمهوری اسلامی و دیگر اعتماد مردم به مسؤولان نظام را مورد هدف قرار داده است.

سلیمانی اضافه کرد: البته در طول انقلاب، مکرراً همین هدف‌گذاری‌ها بوده، اما به طور خاص و ویژه فعالیت‌های که این روز‌ها از خارج و داخل کشور شاهد هستیم، نشان می‌دهد که این دو موضوع عمده مورد توجه دشمنان است و توجه به شعار‌های دولت اسلامی، باطل کننده توطئه‌های دشمنان خواهد بود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان افزود: حدود ۱۵ ماه است که از تشکیل دولت جدید گذشته و تغییراتی در حوزه مدیران داشته‌ایم، دولت در راستای امیدآفرینی و تقویت اعتماد عمومی چند هدف دارد که بعضی به‌صورت کامل انجام‌شده و بعضی هنوز کامل نیست.

وی ادامه داد: در بخش کرونا با زحمات حوزه بهداشت و درمان بیش از ۱۵۰ میلیون دُز واکسن تزریق شد و شرایط کرونایی وخیمی که با آن روبرو بودیم امروز به شرایط خوبی رسیدیم.

سلیمانی گفت: در بازه بین‌المللی و منطقه‌ای، دولت تلاش کرده ارتباطات بین‌المللی را فراگیرتر کند و روابط خارجی متوازن هدف دولت سیزدهم بوده و است و اقدامات در این زمینه انجام گرفته است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در اتفاقات اخیر با فتنه مدیریت شده توسط فضای مجازی مواجه شدیم، گفت: اگر اخبار رسانه‌های معاند را دنبال کنید، هر لحظه خبری می‌دهند که در بخشی از کشور ناامنی است، در مرکز استان که ما در ارتباط بودیم اخباری منتشر می‌شد که عموماً موضوعیت نداشت و فقط ذهن، فکر و امنیت روانی مردم را مشغول می‌کرد.

هدف دشمن از فتنه تجزیه ایران بود

وی عنوان کرد: هدف دشمن از این فتنه تجزیه ایران بود و یکی از نکاتی که در فتنه اخیر مشاهده شد تلاش برای تجزیه شدن ایران بزرگ بود و در این هدف‌گذاری جوانان و نوجوانان ما مورد هدف قرار گرفتند.

سلیمانی تصریح کرد: با وجود اینکه نظام جمهوری اسلامی رویش‌های متعددی در چهار دهه گذشته داشت، اما ضعف‌ها سستی‌هایی نیز داشته است که برخی از نشانه‌هایش در این اغتشاشات بروز پیدا کرد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان ادامه داد: برنامه این بود که افراد ناآگاه در یک دوره‌ای آگاه شوند و افراد غافل نسبت به نقشه دشمنان آگاهی پیدا کنند که روند رو به بهبود است، البته اگر ما به‌عنوان مسؤولان جمهوری اسلامی توصیه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با شبیخون فرهنگی و بصیرت افزایی و جهاد تبیین را به‌خوبی توجه کرده بودیم، امروز شاهد این شرایط نبودیم.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود کوتاهی‌ها جبران شود و در نتیجه آن رضایت مردم تأمین شود، خاطرنشان کرد: در راستای مطالبه مردم کوهپایه برای استقرار بخش مرکزی، اخیراً یک بازدید میدانی انجام شده که در یک بازه کوتاه‌مدت، ساختار بخش مرکزی تعیین تکلیف می‌شود.

بیش از هزار نفر در طرح ملی مسکن حائز شرایط شدند

اصغر هدایت فرماندار کوهپایه در ادامه این مراسم با اشاره به فواید و مزایای ارتقای بخش به شهرستان در کوهپایه و با بیان اینکه این ارتقا نعمت بزرگی به حساب می‌آید، اظهار کرد: امروز با معارفه دو بخشدار در شهرستان، ساختار فرمانداری بهتر و تقویت می‌شود و در راستای خدمت‌رسانی به مردم کار آسان‌تر می‌شود، هر چند که با شرایط آرمانی فاصله داریم.

وی افزود: کارمندان دولت، خادمان مردم در دستگاه‌های مختلف هستند و در دولت سیزدهم شأنی غیر از خدمت‌رسانی به مردم برای خودشان تعریف نکرده و اگر غیر از این باشد، ظلم و خیانت کرده‌اند.

هدایت با اشاره به لزوم اتحاد و همدلی بین مسؤولان و پرهیز از پرداختن به حواشی گفت: برای خدمت‌رسانی توفیق ما برگرفته از رهنمود‌های کارساز است و نباید وارد حواشی‌ها شده و باید تمرکزمان بر اصل کار باشد.

فرماندار کوهپایه با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم نهضت ملی مسکن است، عنوان کرد: افزود: نزدیک به ۳ هزار نفر در ثبت‌نام اولیه در این طرح از شهرستان کوهپایه ثبت‌نام کردند که پس از غربالگری متقاضیانی که در سه شهر شرایط داشتند به هزار و اندی رسیدند.

وی اضافه کرد: در این طرح قرار بود در شهرستان هر پلاک ١٣۴متری را به دو نفر اختصاص داده شود که می‌توانست مشکلاتی را در پی داشته باشد.

هدایت گفت: با پیگیری‌های انجام‌گرفته و با همدلی و همراهی این موضوع تغییر یافت و برای هر نفر، ١٨٠ متر در نظر گرفته شد که این‌یک اتفاق بسیار خوب است.

فرماندار کوهپایه با اشاره به اینکه در هفته آینده اولین فراخوان‌ها برای واریز پول را در شهرستان در این طرح داریم، بیان کرد: باید حتماً با فعال شدن بخشداری‌ها، در دهیاری‌ها و شورا‌های روستایی روح دیگری دمیده شود.

استقرار بخش مرکزی یکی از مطالبات مردمی و نیاز‌های کوهپایه است

حجت‌الاسلام علی‌اکبر جمیاری امام‌جمعه کوهپایه نیز در ادامه این مراسم با اشاره به آیات قرآن اظهار کرد: اهل فتنه و دشمنان، شما را رها نمی‌کنند و دست‌بردار نیستند و حتی از کشتار ترسی ندارند تا زمانی که شما را از دین‌تان نگهدارند و بترسانند، البته اگر توان این کار را داشته باشند.

وی با اشاره به سالروز حماسه مردم اصفهان ۲۵ آبان ماه، گفت: یکی از مواردی که نیاز است در جامعه گسترش یابد فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است و باید همه برای ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی کمک کنیم که اهدای کتاب به یکدیگر می‌تواند یک اقدام در این زمینه باشد.

جمیاری با اشاره به حوادث اخیر در کشور ادامه داد: ریشه اغتشاشگران آمریکا بوده و نیاز است محکم با اغتشاشگران برخورد شود؛ ۴۷ سرویس اطلاعاتی علیه ایران کار می‌کنند، اما ایران مقتدر و ماندگار است.

امام‌جمعه کوهپایه با تأکید بر اینکه این شهرستان نیاز به نگاه ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: شهرستان کوهپایه مردمی متدین، خوب و ولایتمدار و همچنین مسؤولان منسجم و خوبی دارد.

وی ادامه داد: استقرار بخشداری مرکزی یکی از مطالبات مردمی و نیاز‌های این شهرستان است و خیلی کم پیش می‌آید یک شهرستان، بخشدار مرکزی نداشته باشد و باید این مشکل حل شود.

جمیاری خطاب به بخشداران جدید منصوب‌شده گفت: بخشداران، انقلابی بودن و ولایتمداری و خدمت و نوکری به مردم را سرلوحه خود قرار دهند.

گلایه امام جمعه سجزی از عدم حضور برخی مدیران در شهر سجزی

حجت‌الاسلام حیدر خلج امام جمعه سجزی در ادامه این مراسم اظهار کرد: باور به معاد منجر می‌شود که انسان برخی اوقات به خودش بیاید و در تکریم ارباب‌رجوع تلاش بیشتری کند، در حدیثی آمده که هفتاد هزار حج ثواب برای خدمت به مردم در نظر گرفته شده است.

وی گفت: فرصت مسؤولیت، یک غنیمت خدمت است و حضرت علی (ع) فرمود که همه مردم از حاکم می‌ترسند و من تنها حاکمی هستم که از مردم می‌ترسم، بنابراین باید به این سمت‌وسو حرکت کرد.

خلج با بیان اینکه معاد باوری باید بین مسؤولان تقویت شود، گفت: برخی مدیران شهرستان کوهپایه، خودشان دایره مدیریت‌شان را محدود می‌کنند، بعضی از مدیران را بعد از ٩ ماه که در شهر سجزی هستم، هنوز ندیده و نمی‌شناسم، پس طبیعتاً مردم نیز نمی‌شناسند.

امام جمعه سجزی با اشاره به مدتی که برای انتصاب بخشداران صرف شده است، گفت: نیاز است این مدت از دست‌رفته با کار جهادی رفع شود، باید به مردم و روستا‌ها سرکشی کرد و سریعاً تجهیز و استقرار بخشداری انجام شود تا مردم زودتر به خواسته‌هایشان برسند و همچنین تغییر در نام‌گذاری بخش سیستان به سجزی یکی از مطالبات مردمی است.

در این مراسم محسن خواجه به عنوان اولین بخشدار بخش تودشک و حمید وحدتی به عنوان اولین بخشدار بخش سیستان معرفی شدند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار