بررسی گزینه‌های راهبردی برای مقابله با آمریکا توسط صنعاء

دبیرکل شورای عالی سیاسی یمن گفت: صنعا گزینه‌های راهبردی سیاسی و نظامی را به منظور مقابله با سیاست آمریکا در قبال یمن بررسی می‌کند.
کد خبر: ۵۵۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸ - 12November 2022

بررسی گزینه‌های راهبردی برای مقابله با آمریکا توسط صنعاءبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، «یاسر الحوری» دبیرکل شورای عالی سیاسی یمن اظهار داشت: صنعا گزینه‌های راهبردی سیاسی و نظامی را به منظور مقابله با سیاست آمریکا در قبال یمن بررسی می‌کند.

الحوری افزود: تحرکات آمریکا تلاش‌های صلح را با شکست روبرو کرده و بر رنج یمنی‌ها افزوده است.

دبیرکل شورای عالی سیاسی یمن ادامه داد: پرونده‌های حقوق کارکنان، رفع محاصره به شکل کلی از بندر الحدیده و فرودگاه محاصره با مخالفت آمریکا و ایادی آن روبرو شده است.

وی تاکید کرد: رهبران صنعا با همه متغیرات با حکمت برخورد خواهند کرد.

دبیرکل شورای عالی سیاسی یمن در پایان اعلام کرد: حال نه جنگ و نه صلح تا ابد ادامه نخواهد یافت.

این درحالی است که منابع یمنی می‌گویند که آمریکا طی تحرکات اخیر خود مانع نهایی شدن توافق آتش‌بس میان صنعاء و ریاض شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های یمنی، آمریکا از دولت امارات متحده عربی خواسته است تا با استفاده از عناصر همسو با خود در شورای انتقالی و شخص «طارق صالح» برادر زاده علی عبدالله صالح اوضاع امنیتی یمن را دوباره دچار تنش و درگیری کند.

مقامات صنعاء می‌گویند که فرستاده آمریکا مانع تمدید توافق آتش‌بس شده است، توافقی که در آستانه نهایی شدن بود. «تیموتی لیندرکینگ» همچنین به عربستان و امارات رفته و با سفرای پنج عضو دائم شورای امنیت در ریاض نیز دیدار کرده است.

به گفته منابع یمنی، تحرکات آمریکا نشان می‌دهد که این کشور تلاش دارد، پرونده یمن همچنان تحت مدیریتش باشد و عربستان سعودی نتواند ابتکار عمل را در دست گرفته و قدمی در راه پایان جنگ بردارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار