رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی پررنگ‌تر خواهد شد

حجت‌الاسلام لطیفی گفت: دفاتر تألیف سازمان موضوع پررنگ‌تر شدن اسناد لانه جاسوسی در کتاب‌های درسی را در دستور کار خود قرار داد.
کد خبر: ۵۵۵۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹ - 13November 2022

اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی پررنگ‌تر خواهد شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «علی لطیفی» معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در دیدار با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمه دانش آموزان و دانشجویان و مطالبه ابشان درباره گنجاندن اسناد لانه جاسوسی در کتب‌های درسی اظار داشت: اکنون در ۱۳ جلد از کتاب‌های درسی در مقاطع مختلف تحصیلی در ۲۲ مورد به این موضوع پرداخته شده است و گزارش آن بلافاصله تقدیم شد و منتظر دریافت رهنمود‌های ایشان هستیم. در عین حال با توجه به تأکیدات ایشان، بی درنگ دفاتر تألیف سازمان جلسات تخصصی در راستای پر رنگ‌تر کردن این موضوع در کتاب‌های درسی را در دستور کار خود قرار داده و اقدامات لازم صورت گرفت.

حجت‌الاسلام لطیفی در پاسخ به دغدغه جدی حضرت امام خامنه‌ای افزود: با اینکه تا پیش از این و در سال تحصیلی جاری نیز بخشی از این اسناد در کتب درسی مقاطع و رشته‌های مختلف تحصیلی تبیین شده است، اما فلسفه استکبارستیزی را با انتشار بیشتر این اسناد و تحلیل و بررسی همه‌جانبه آن‌ها در کتب درسی، امری بر زمین مانده می‌دانیم و با برگزاری جلسات تخصصی در تلاش هستیم با رعایت نکات استاندار علمی و آموزشی و همچنین جانمایی مناسب برای درج بیشتر اسناد لانه جاسوسی قدم برداریم.

معاون وزیر در ادامه با پاسخ به دیگر سوالات دانشجویان در خصوص نحوه چاپ کتاب‌های درسی، تبیین چگونگی تحول در نظام آموزشی مبتنی بر نگاه تمدنی، نحوه‌ی برنامه ریزی درسی و نظارت بر آن، نسبت سازمان با رسانه ملی و همچنین مجلات رشد افزود: طرح‌واره‌های مرتبط تنظیم گردیده و اقدامات بنیادین در این مسیر برداشته شده است که ثمرات برخی از این برنامه‌ها اکنون در کتب درسی موجود است، اما به خوبی می‌دانیم که با آنچه مطلوب و شایسته دانش آموزان فهیم و خوش آتیه کشور می‌باشد، فاصله داریم.

وی در همین راستا با دعوت از دانشجویان برای تقویت همکاری با سازمان و برنامه‌های پژوهشی مورد نیاز در این مسیر خواستار ارائه طرح‌ها و پیشنهادات کارشناسی شده با مبنای علمی و استاندارد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار