وزیر آموزش و پرورش:

فرهنگ آمریکاستیزی و مقاومت ریشه عمیقی در بدنه وزارت آموزش و پرورش دارد

نوری با اشاره به تعداد بالای شهدای دانش آموز در دفاع مقدس گفت: این تاریخ پر افتخار ملت ما است، فرهنگ آمریکا ستیزی و مقاومت ریشه عمیقی در پیکره وزارت آموزش و پرورش دارد و به این راحتی‌ها محو نخواهد شد.
کد خبر: ۵۵۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱ - 06December 2022

فرهنگ آمریکاستیزی و مقاومت ریشه عمیقی در بدنه وزارت آموزش و پرورش داردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «یوسف نوری» وزیر آموزش‌ و‌ پرورش در دوازهمین هوایش مولفان و ناظران علمی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه السلام) در جمع اساتید و مربیان این دانشگاه اظهار داشت: فرهنگ آمریکا ستیزی و مقاومت ریشه عمیقی در پیکره وزارت آموزش و پرورش ما دارد و به این راحتی‌ها محو نخواهد شد.

نوری گفت: امسال را سازمان ملل سال تحول یا دگرگونی آموزش نامگذاری کرده است! اما چه آموزشی؟ آموزش برپایه و اساس سند ۲۰۳۰! آموزشی که بسترساز نابودی و قهقرای فرهنگ و تمدن کشور‌ها خواهد است و احتمالا پس از اجرای کامل این سند خفت بار سند ۲۰۵۰ را به جهانیان پیشنهاد خواهند کرد!

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کارشکنی‌ها و تلاش برای نفوذ به وزارت آموزش و پرورش بعد از پیروزی انقلاب گفت: در اوایل دهه هفتاد دشمنان با پیاده سازی مکتب پراگماتیسم سعی در تغییر نظام آموزش، عالی، اقتصاد، جامعه شناسی و حتی تغییر بنیان خانواده‌های ما داشتند که متاسفانه تا حدودی هم موفق شدند!

نوری گفت: حال که نظام سلطه نفوذ و تضعیف نظام ما را از طریق نظام آموزشی ما سرلوحه کار خود قرار داده است، پس ما نیز باید با دقت و حساسیت بیشتری به مسئله آموزش و تعلیم و تربیت فرزندانمان بنگریم. در تاریخ ایران و اسلام، دانشمندان ما پیشقراولان دستیابی به علوم نوین بودند و دانشمندان غربی با سرلوحه قرار دادن کتب، تحقیق و پژوهش‌های دانشمندان مسلمان به رشد و پیشرفت رسیدند. حال این افتخارات دانشمندان ما باید برای دانش آموزان ما تبیین شود، دانش اگر در ثریا باشد این بچه‌های ما هستند که به آن دست خواهند یافت. پس باید این غرور و اعتماد ملی در جان‌های دانش آموزان ما باید نهادینه شود.

وی با اشاره به فرهنگ شهادت و دانش آموزان شهید دفاع مقدس گفت: در دوران درخشان دفاع مقدس، بسیاری از رزمندگان و فرماندهان ما از معلمان بودند. شهید همت و سردار رحیم صفوی قبل از پاسداری معلم بودند، شهید طهرانی مقدم در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تحصیل کرده بود. دانش آموزان ما در تابستان‌ها که از درس و مدرسه فارغ می‌شدند فوج فوج به جبهه‌های حق علیه باطل می‌پیوستند، این تاریخ پر افتخار ملت ما است، فرهنگ آمریکا ستیزی و مقاومت ریشه عمیقی در پیکره وزارت آموزش و پرورش دارد و به این راحتی‌ها محو نخواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم نامه فی مابین دانشگاه افسری امام حسین و وزارت آموزش و پرورش گفت: ما می‌میخواهیم با زدودن علوم غربی و لیبرال از کتب آموزشی دانش آموزان نسلی پاک و زلال تحویل جامعه دهیم و امیدواریم اساتید و مربیان انقلابی دانشگاه امام حسین (ع) در این امر خطیر مارا یاری و همراهی نمایند و با استفاده از تجربیات آموزشی و تربیتی این دانشگاه انسان ساز بتوانیم گام‌هایی مهم و موثر درجهت پیشبرد اهداف عالی انقلاب اسلامی برداریم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار