وزیر آموزش و پرورش:

شهیدان بهشتی و مطهری بخاطر مکتب اسلامی ترور شدند

نوری با تاکید بر اینکه دانش‌آموز نباید خاکستری باشد، گفت: چرا شهید بهشتی و شهید مطهری را ترور کردند؟ چون هر چه می‌گفتند از مکتب اسلامی و انقلابی بود.
کد خبر: ۵۳۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸ - 02July 2022

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از مرکز مطالعات راهبردی ژرفا به طرح موضوع «آموزش و پرورش در مسیر تحول بنیادین» پرداخت و ضمن اشاره به نقش بی‌بدیل نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و اهل بیت گرامی ایشان (ع) در شکل‌گیری و پیشبرد جریان تشیع از صدر اسلام تاکنون، بر اهمیت کار تشکیلاتی در جهاد علمی و تربیتی اشاره کرد و اظهار داشت: نتیجه علم، جهاد علمی است و جهاد علمی دارای شاخصه استکبارستیزی است. اگر علمی استکبارستیزی نداشته باشد، علم نیست.

وی عنوان کرد: برای همین امام رضا (ع) شبکه تشکیلاتی جهاد علمی، با هدف تبیین صحیح و استکبارستیزانه دین راه انداختند و به همین جهت لقب اصلی ایشان عالم آل محمد (ص) است. شما هر جایی، امامزاده یا شهیدی از یاران ایشان پیدا می‌کنید که جان خود را برای تداوم این مسیر فدا کرده است. نمونه بارز این جریان، خواهر ایشان هستند که عالمه اهل بیت (ع) لقب گرفته‌اند و حرکت ایشان به تأسیس حوزه علمیه قم منجر شد و از این حوزه امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و احیاگر دوباره اسلام پدید آمد. امام خمینی (ره) نیز نیز مثل امام رضا (ع) این شبکه‌سازی را انجام داد، افراد مؤثر و قوی را به نقاط مختلف مأمور کرد و مرکز کشور را نیز به دست افرادی قوی‌تر و مجاهدین علمی مانند شهید بهشتی، شهید باهنر و شهید رجایی سپرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به اهمیت آموزش و پرورش از نگاه امام و شبکه اولیه جهاد علمی ایشان و مظلومیت فعلی آموزش و پرورش در نزد نخبگان فرهنگی و انقلابی موجود کشور پرداخت و گفت: جالب است که هیچ کس نمی‌داند شهید بهشتی کارمند آموزش و پرورش بود و مأمور به دستگاه قضا! این نشانه مظلومیت آموزش و پرورش است. دیگر شهدای شاخص حزب جمهوری، مانند شهید سلیمی جهرمی که رئیس آموزش و پرورش تهران بود و در زمان شهادت رئیس سازمان امور استخدامی کشور بود، یا شهید موسوی که رئیس سازمان پژوهش بود، یا افرادی مانند شهید تهرانی مقدم، قله پهپاد و موشکی کشور، فارغ التحصیل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است، نیز از همین سنخ بودند. خانم شهید مطهری نیز می‌فرمودند ایشان برای تک تک معلمان تا نصف روز وقت می‌گذاشتند.

نوری در ادامه فعالان و نخبگان فرهنگی مورد خطاب قرار داد و با تاکید براینکه باید آموزش و پرورش بیشتر مورد توجه باشد، گفت: قرار نیست شما به آموزش و پرورش پول بدهید، بلکه به آن برنامه بدهید، بچه‌ها را در معرض یادگیری قرار دهید، زمینه را فراهم کنید.

وی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی را ایدئولوژیک اسلامی و انقلابی خواند و افزود: معلم در این نظام باید ویژگی‌های اولیه و عمومی لازم را داشته باشد و به تبع او، دانش آموز نیز باید ویژگی‌هایی را کسب کند. ما دانش آموز خاکستری نمی‌خواهیم. چرا شهید بهشتی و شهید مطهری را ترور کردند؟ چون هر چه می‌گفتند از مکتب اسلامی و انقلابی بود، نه برگرفته از دیگران. اینکه شهید سلیمانی در خانه‌ای وارد می‌شوند و بعد نامه می‌نویسند و عذرخواهی می‌کنند از ورود به آنجا؛ یعنی کار او جنگ نیست، کار او مکتب‌سازی تربیتی است، او مدرسه تربیتی درست کرد و مردم او را با این تربیتش دوست دارند.

نوری در انتها به سوالات حاضران پاسخ داد و با اذعان به اینکه که آموزش و پرورش به کمک همه مردم، مخصوصا فعالان فرهنگی و مذهبی نیاز دارد، تا ساحات تربیتی را به صورت کامل و مطابق سند تحول، به سرانجام برساند و نتیجه علم آموزی دانش آموز، جهاد علمی و استکبارستیزی باشد؛ بنابراین آموزش و پرورش باید با همه تعامل داشته باشد و انسجام درونی، در عین ارتباط با آحاد جامعه را حفظ کند.

در این نشست که با حضور معاونین پرورشی و تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، ابتدا دکتر ستاری فرد؛ معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، به ایراد سخنرانی و ارائه طرحی در راستای ارتقای سلامت و نشاط همگانی، با همکاری گروه‌های فعال فرهنگی در سطح کشور، پرداختند.

سپس باقرزاده؛ معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش، بیانات خود را با موضوع اهمیت پرداختن به تمام ساحات تربیت در مدرسه و همکاری آموزش و پرورش و فعالان فرهنگی در این راستا ایراد کردند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار