مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

موشک «هایپرسونیک» رصد موشک‌های ایران را برای رژیم صهیونیستی بی‌ثمر می‌کند

سردار بلالی گفت: استفاده از موشک هایپرسونیک باعث می‌شود که تمام هزینه‌هایی که کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس انجام می‌دهند تا الگوریتم پروازی موشک‌های ایران را رصد کنند و آن را به رژیم صهیونیستی بدهند، بی ثمر شود.
کد خبر: ۵۵۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۳ - 14November 2022

موشک «هایپرسونیک» رصد موشک‌های ایران را برای رژیم صهیونیستی بی ثمر می‌کند/ محور مقاومت را تقویت کردیمسردار سرتیپ پاسدار «علی بلالی» مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره اقدامات شهید طهرانی‌مقدم در حوزه موشکی و دستاورد‌های دفاعی کشورمان، اظهار داشت: هوش و استعداد جوانان ایرانی از متوسط جهانی بیشتر است به همین جهت می‌توان با استفاده از آن‌ها بالاترین قله‌ها را فتح کرد؛ چون دیگران علم را از شرق برداشتند، بردند و به واسطه آن محصولاتی را تولید کردند؛ در حالی که جوانان کشورمان می‌توانند با استفاده از دانش و هوشی که دارند، محصولاتی بالاتر از سطح دیگر کشور‌ها بسازند.

سردار بلالی ادامه داد: این اقدام در حوزه دفاعی صورت گرفته است و به واسطه آن، اکنون ایران از چنان قدرت دفاعی برخوردار است که هیچ کشوری جرأت حمله نظامی به ما را ندارد؛ برای اینکه اگر حمله نظامی از سوی دشمنان صورت گیرد، آن‌ها می‌دانند که ما در برابرشان ایستادگی کرده و مقابله به مثل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خط سیری را که شهید طهرانی‌مقدم برای نابودی رژیم صهیونیستی دنبال می‌کرد، اکنون توسط سردار حاجی‌زاده دنبال می‌شود، گفت: نام محصولات دفاعی جدیدی که در چند روز گذشته اعلام شد از جمله آزمایش زیرمداری موشک ماهواره‌بر «قائم ۱۰۰» یکی از پروژه‌هایی بود که از زمان شهید طهرانی‌مقدم دنبال می‌شد و امروز به نتیجه رسیده است؛ سه مرحله‌ای که موشک ماهواره‌بر طی می‌کند با استفاده از سوخت جامد است؛ سوختی که کیفیت بالایی داشته و محسنات زیادی هم دارد.

مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه اضافه کرد: افرادی که اعتلای ما و ایران را نمی‌خواهند و به دنبال این هستند که ایران همیشه در بخش‌های مختلف وابسته باشد، سعی می‌کنند تا روحیه بسیجی را در کشورمان از بین ببرند؛ چون می‌دانند که این روحیه عامل قدرت است.

سردار بلالی با اشاره به اینکه ما در حوزه‌های مختلف دانشمندانی داریم که هنوز شناخته شده نیستند، افزود: اگر روحیات شهید طهرانی‌مقدم کار موشکی را پیش برد، چنانچه در هر وضعیت اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و... هم از این روحیه بهره ببریم، به‌طور حتم موفق خواهیم بود؛ به‌عنوان مثال پیشرفتی که در حوزه موشکی داشتیم در بخش پدافندی نداشتیم؛ لذا سردار حاجی‌زاده با تلاش‌ها و حمایت‌هایی که انجام داد، موجب شد که بخش پدافندی کشور هم ارتقاء یابد.

وی تصریح کرد: پس هرگاه به دیگران اعتماد کنیم، همیشه وابسته خواهیم ماند؛ مانند وابستگی به پلتفرم‌های خارجی فضای مجازی که برخی معتقدند پلتفرم‌های داخلی را نباید حمایت کرد، چون در برابر پلتفرم‌های خارجی، کارایی آنچنانی ندارند؛ در صورتی که اگر از این پلتفرم‌های داخلی حمایت نکنیم، تمام اطلاعات مربوط به شناخت مجازی مردم کشورمان در اختیار خارجی‌های قرار می‌گیرد.

مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه به موشک هایپرسونیک اشاره و بیان کرد: موشک فراصوتی که آزمایش شد، موشکی است که قابلیت مانورپذیری در داخل و خارج جو را دارد. موشک‌های بالستیک مسیر پروازی ثابتی دارند، به همین دلیل سامانه‌های پدافندی با شناسایی مسیر پروازی، این موشک‌ها را می‌توانند مورد اصابت قرار دهند، اما موشک‌های هایپرسونیک به دلیل قابلیت مانورپذیری، الگوریتم‌های موشک‌های بالستیک معمولی را ندارند؛ لذا تمام سامانه‌های پدافندی برای انهدام آن‌ها عاجز هستند.

سردار بلالی تأکید کرد: موشک‌های فراصوت تمامی هدف‌ها و سامانه‌های پدافندی را که در بردشان قرار دارد، منهدم می‌کنند و این باعث می‌شود تا در حملات موشکی، موشک‌های بعدی به راحتی به اهداف تعیین شده اصابت کنند.

وی اظهار داشت: استفاده از این نوع موشک باعث می‌شود تمام هزینه‌هایی که کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس انجام می‌دهند تا الگوریتم پروازی موشک‌های ایران را رصد کنند و آن را به رژیم صهیونیستی بدهند، بی ثمر شود.

مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین در خصوص کمک به جبهه مقاومت هم عنوان کرد: ما محور مقاومت را هم تقویت کردیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا تمام کسانی که با رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند، مسلح شوند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها