عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

دستیابی ایران به موشک بالستیک ‎«هایپرسونیک» افتخاری دیگر برای ایران

رشیدی‌کوچی گفت: دستاورد جدید موشکی سپاه ما را در حوزه موشکی در دنیا بی‌رقیب کرد و بعید می‌دانم که تا سال‌های سال دشمن بخواهد در این حوزه حتی نزدیک به آسمان کشور ما شود.
کد خبر: ۵۵۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷ - 16November 2022

دستیابی ایران به موشک بالستیک ‎«هایپرسونیک» افتخاری دیگر برای ایران«جلال رشیدی‌کوچی» عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به رونمایی از نسل جدید موشک‌های نیروی هوا فضای سپاه موسوم به «هایپرسونیک»، اظهار داشت: اینکه ما در حوزه موشکی در لبه علم دنیا قرار داریم و جزء پیشروترین کشورها در فناوری‌های نوین محسوب می‌شویم، یک پیام آشکار برای دشمنان و دوستان دارد.

رشیدی‌کوچی در ادامه توانمندی موشکی ایران را تشریح کرد و گفت: ما از لحاظ نظامی به قدری قدرتمند هستیم که امروز به راحتی می‌توانیم بر تمامی سامانه‌های ضد موشکی و پدافندی دشمن غلبه کنیم، دستاورد جدیدی که نیروی هوافضای سپاه رونمایی کرد به رغم انکار دشمنان جمهوری اسلامی ایران کار بسیار بزرگی بود.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این دستاورد جدید ما را در حوزه موشکی در دنیا بی‌رقیب کرد و بعید می‌دانم که تا سال‌های سال دشمن بخواهد در این حوزه حتی نزدیک به آسمان کشور ما شود و یا کوچک‌ترین خدشه‌ای به امنیت جمهوری اسلامی ایران وارد کند.

وی افزود: رونمایی از موشک‌های «هایپرسونیک» برای دوستانمان این پیام را دارد که ایران توانست در سخت‌ترین شرایط تحریمی فناوری را به دست بیاورد که در مخیله کسی وارد نشده بود، قطعاً هر زمان که لازم بدانیم این فناوری را در اختیار دوستان خود قرار می‌دهیم.

رشیدی‌کوچی در پاسخ به این سوال که وضعیت تولید خودرو و وضعیت تولید موشک در کشور چگونه قابل جمع است؟ اظهار داشت: شرایط این دو حوزه جمع اضداد است، ما می‌توانیم در سخت‌ترین شرایط تحریمی روی لبه علم دنیا در حوزه موشکی حرکت کنیم که فناوری‌هایی به مراتب پیچیده‌تر و سخت‌تر دارد، اما نمی‌توانیم در فناوری ساده‌تری ماننده صنعت خودرو رضایت مردم را کسب کنیم.

نماینده مردم فارس اظهار داشت: فناوری موشک «هایپرسونیک» سرعت این موشک را به گونه‌ای افزایش می‌دهد که این موشک در فضای «پلاسما» قرار می‌گیرد و تقریباً هیچ سامانه پدافندی نمی‌تواند آن را رهگیری کند، این در حالی است که فناوری خودرو برای سرعت 100 کیلومتر بر ساعت معمولاً طراحی می‌شود.

گفتگو از پوریا کریم‌پور

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها