عضو هیئت ­علمی دانشگاه مذاهب:

کشور‌های غربی از هیچ کمکی به اغتشاشگران دریغ نکردند

رستمی نجف‌آبادی با اشاره به دیدار رئیس‌جمهور فرانسه با بانیان اغتشاشات اخیر گفت: کشور‌های غربی مثل فرانسه ظاهراً از اغتشاشات خوششان آمده و از هیچ کمکی به اغتشاش‌گران دریغ نکردند.
کد خبر: ۵۵۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱ - 14November 2022

کشور‌های غرب از هیچ کمکی به اغتشاشگران دریغ نکردند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حامد رستمی نجف‌­آبادی» عضو هیئت ­علمی دانشگاه و مسئول بسیج اساتید دانشگاه بین ­المللی مذاهب اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: جریانات تکفیری و افراطی در اغتشاشات اخیر دخیل بوده و هزینه‌های زیادی برای کشاندن درگیری در کشور کردند. عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) نشان داد اتاق فکر این جریانات تکفیری کشور عربستان و جریان وهابیّت هستند و این کشور‌ها به دنبال تحریک مناطق مرزی مثل سیستان و بلوچستان نیز هستند.

وی افزود: گروهک­‌های تکفیری از آب گل آلود ماهی می‌­گیرند، این‌ها همان افرادی هستند که نه تنها به حقوق زن اعتقادی ندارند؛ بلکه زنان را به بردگی می­ گرفتند؛ هنوز رفتار داعش در بین ایزدی­‌ها و به بردگی گرفتن دختران و زنان را فراموش نکرده ­ایم.

استاد دانشگاه در ادامه گفت: گروه‌های تکفیری اگر قدرت را دست بگیرند، اولین قشری که کرامت انسانی ­شان زیر پا گذاشته می‌شود همین قشر دختران و زنان است، در مبانی فکری آن‌ها هیچ اعتقادی به حقوق زنان دیده نمی‌شود؛ ما نیز در این گروه‌ها چیزی به جز جهاد نکاح و به بردگی گرفتن کودکان مشاهده نکرده ایم.

نجف‌آبادی افزود: گروهک­‌ها، جریانات تکفیری و سلفی­‌گری­‌ها در صدد از بین بردن وحدت در بین شیعه و اهل­‌سنت هستند و در نقاط مرزی اهل سنت را علیه شیعه تحریک می‌کنند. ردّ پای عربستان و وهابیّت در این جریانات به خوبی مشهود است و دستشان رو شده­ است؛ این‌ها دلسوز اهل‌­سنّت نیستند و فقط به دنبال پیاده کردن سیاست­‌های پلید خود هستند. در بازه فعلی وحدت بین شیعه و سنّی و اقوام مختلف مردم بیش از پیش نیاز است تا توطئه­‌های دشمنان را نقش بر آب کند.

عضو هیئت ­علمی دانشگاه عنوان کرد: اساتید دانشگاه باید بصیرت­ افزایی و روشنگری کنند و تاریخ را یادآور شوند، باید تبیین کرد که انگلیس و آمریکا دلسوز مردم ایران در طول تاریخ نبوده و نیست؛ تفرقه می‌­اندازد و حکومت می‌کند. اساتید و مسئولین دانشگاه نیز باید فضای گفتگو را در دانشگاه­‌ها راه اندازی کنند و کرسی‌­های آزاد اندیشی را پیگیری کنند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: در مقوله حجاب نیز باید کرسی‌های آزاد اندیشی با حضور مخالفین و موافقین تشکیل شود، باید تبیین شود که حجاب مختص دین اسلام نبوده، زرتشتی­‌ها و ادیان آسمانی دیگر هم در طول تاریخ حجاب داشته‌­اند و حتی در دانشگاه‌های غربی و اروپایی هم آزاد پوشی و ورود به فضای دانشگاه به هر شکلی مجاز نیست.

وی افزود: باید به فرمایشات رهبر انقلاب در باب تقویت گفتمان جهاد تبیین عمل شود و مقوله‌­های مختلف آن نیز توسط اساتید و نخبگان روشنگری شود. در فضای دانشگاه‌ها ما پدیده نفوذ را داریم و نیرو‌های تجزیه طلب جوّ دانشگاه‌­ها را متشنج می‌کنند.

استاد دانشگاه راجع به دیدار رئیس جمهور فرانسه با بانیان ناآرامی‌های اخیر گفت: کشور‌های غربی مثل فرانسه نیز ظاهراً از این اوضاع خوششان آمده و از هیچ کمکی به اغتشاش گران دریغ نمی­‌کنند. رئیس­‌جمهور فرانسه با بانیان این ناآرامی‌ها دیدار گذاشته و به این حوادث مشروعیّت می­‌دهد، اگر این‌ها دلسوز ما بودند چرا با نخبگان و دانشمندان ما دیدار نمی­‌گذارند و چرا اساتید و نخبگان هسته‌ای ما را ترور کردند.

نجف‌آبادی با اشاره به نقش آحاد مردم در این برهه گفت: پایگاه­‌های مردمی مثل مساجد باید بسیج شوند و با برگزاری تریبون‌­های آزاد در سطح جامعه در پی گسترش فضای گفتگو در جامعه باشند. مسئولین نیز باید با حضور در این تریبون‌ها گوش شنوای مشکلات باشند تا مردم نیز بتوانند خواسته­‌های به حق خود را مطرح کنند و صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه بین ­المللی مذاهب اسلامی در پایان تاکید کرد: امنیّت و اقتدار این کشور را باید قدر دانست و از آن دفاع کرد، اگر مشکل و نارضایتی هست باید به طریق قانونی و مسالمت آمیز حل شود و با آشوب و حمله و ناآرامی هیچ خواسته­ به حقّی محقق نمی‌­شود جز اینکه وهابیّت و آمریکا و انگلیس خوشحال شده و سلطه و سیطره خود را بر کشور ما سایه افکن می‌کنند. دشمنان نیز درصدد نفوذ به ایران اسلامی هستند که ناامنی بهترین راه برای رسیدن به اهداف پلیدشان است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها