فرمانده نیروی زمینی ارتش:

«نزاجا» از نهضت ترجمه و بومی‌سازی علوم حمایت می‌کند

امیر سرتیپ حیدری گفت: نیروی زمینی از هرگونه پژوهش و تحقیق علمی و نهضت ترجمه و بومی‌سازی علوم حمایت می‌کند.
کد خبر: ۵۵۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲ - 14November 2022

امیر سرتیپ حیدریبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز (دوشنبه) در همایش دستاورد‌های نهضت ترجمه و تألیف نزاجا، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند «علم را بجویید، حتی اگر در کشور چین باشد» و این حدیث نبوی بیانگر جایگاه والای علم در فرهنگ دین مبین اسلام است.

امیر حیدری با بیان اینکه روند حرکت به سمت تعمیق و تولید علم در حوزه‌های مختلف باید تداوم داشته باشد، افزود: نیروی زمینی از هرگونه پژوهش و تحقیق علمی و نهضت ترجمه و بومی‌سازی علوم حمایت می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اهمیت نهضت ترجمه و اثرگذاری آن بر روند بهره‌وری یک سازمان، عنوان کرد: بهره بردن از علم دیگران و بومی کردن آن در سطح یگان‌ها یک هنر است.

وی اظهار داشت: معاونت تربیت و آموزش نزاجا ۷۲ عنوان کتاب را در زمینه علوم نظامی، راهبردی و تسلیحاتی ترجمه کرده که با بهره‌گیری از این‌ها می‌توان تحولی جدید در ساختار نزاجا ایجاد کرد و آیین‌نامه‌های نوینی را براساس گزاره‌های علمی ترسیم کرد.

فرمانده نزاجا ادامه داد: معاونت آموزش ضمن نهضت ترجمه در دیگر عرصه‌ها نیز پویایی و بالندگی خود را به منصه ظهور رسانده و این روند رو به توسعه نشان می‌دهد که این مجموعه، مأموریت خود را به خوبی درک کرده است.

وی با اشاره به اهمیت مسئله آموزش در سطح نزاجا بیان کرد: اطمینان دارم که اگر حوزه آموزش به معنای واقعی کلمه پشتیبانی شود، ۹۰ درصد مسائل در بخش آمادگی رزمی حل و فصل می‌شود.

امیر حیدری در پایان با اشاره به اهمیت فراگیری آموزه‌های دفاع مقدس گفت: امروز متأسفانه در پادگان‌های ما جای کتاب‌های دفاع مقدس خالی است که باید در این رابطه اهتمام لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار