معاون هماهنگ‌کننده سپاه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس‌:

مطالب حوزه دفاع مقدس باید به سایر زبان‌ها ترجمه و برای جهانیان تبیین شود

سردار نقدی با تأکید بر لزوم ترجمه مطالب حوزه دفاع مقدس به سایر زبان‌ها، گفت: تبیین مقاومت رزمندگان در دوران دفاع مقدس، موضوعی است که متأسفانه آن‌گونه که باید نتوانسته‌ایم حق آن را ادا کنیم.
کد خبر: ۵۰۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۶ - 05February 2022

هنوز نتوانستیم مقاومتی که در دفاع مقدس صورت گرفته را به خوبی بیان کنیمسردار سرتیپ «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌، درباره اهمیت بازگو کردن وقایع دفاع مقدس به زبان‌های خارجی، اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ مقاومت در برابر زورگویان عالم باید بتوانیم ارزش‌هایی که رزمندگان و ایثارگران ما با فدا کردن جان خود خلق کردند، به همه عالم منتقل کنیم و این هم کاری است که باید به‌صورت نهضتی انجام شود.

وی افزود: بر این اساس، هر کس قابلیتی در نگارش وقایع دفاع مقدس به زبان‌های دیگر را دارد، باید همان‌گونه که در دفاع مقدس همه مردم بسیجی و نهضتی وارد شدند، اکنون نیز به همان صورت عمل کند و در نهضت ترجمه کتاب‌های دفاع مقدس حضور یابد.

سردار نقدی ادامه داد: البته تبیین مقاومت و ایستادگی رزمندگان در برابر جبهه استکبار طی دوران دفاع مقدس، موضوعی است که متأسفانه هنوز حتی به زبان فارسی هم آن‌گونه که باید نتوانسته‌ایم حق آن را ادا کنیم، ولی به هر حال همین قدم‌هایی هم که تاکنون برداشته شده، برای نشان دادن رسالتی که برعهده مردم است، جای قدردانی دارد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار