یکی از استاتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس:

شکست حصر سوسنگرد با تبعیت از ولایت و ایستادگی در راه حق امکان‌پذیر شد

«صفاری» گفت: بدون تردید شکست حصر سوسنگرد با تبعیت محض از ولایت و ایستادگی در راه حق بود که اتفاق افتاد.
کد خبر: ۵۵۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ - 14November 2022

شکست حصر سوسنگرد با تبعیت از ولایت و ایستادگی در راه حق امکان پذیر شد

«مجید صفاری» یکی از استاتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس دانشگاه‌های آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ارومیه، با اشاره به نزدیک شدن سالروز آزادسازی سوسنگرد اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا توطئه‌های مختلفی را برای سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام داد که در نهایت با حمایت رژیم بعث عراق در شهریور سال 1359 توانست به كشور ما حمله كند و بخش‌هایی از شهرها و روستاهای مرزی ما از جمله سوسنگرد را به تصرف خود درآورد.

وی در خصوص اهمیت آزادسازی سوسنگرد، اظهار داشت: عراقی ها با توجه به حساسیتی که این شهر داشت و می توانستند با تصرف آن بخش های زیادی از خوزستان و مناطق عملیاتی را تحت تاثیر خود قرار دهند بعد از بازپس گیری این شهر در مهر 59 بار دیگر در 24 آبان آن را به تصرف خود درآوردند.

صفاری با اشاره به تلاش‌ رزمندگان در شکست حصر سوسنگرد افزود: اما با اراده ای پولادین و عزم راسخ نیروهای سپاه، بسیج، ارتش و مقاومت و ایستادگی مردم شاهد حماسه ای بی نظیر از رشادت های به یادماندنی ملت ایران در آزادسازی این شهر شدیم.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس؛ وحدت، مقاومت، فداکاری و ظلم‌ستیزی ملت غیور و سرافراز ایران اسلامی را رمز اصلی آزادسازی سوسنگرد دانست و گفت: بدون تردید پیروزی قطعی در هر برهه از زمان تنها با تبعیت محض از ولایت و ایستادگی در راه حق صورت می گیرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان این عملیات ایستادگی و پایداری را مهمترین درس آزادسازی سوسنگرد عنوان کرد و افزود: از این رو نباید به راحتی از کنار این مناسبت ها عبور کنیم و زنده نگه داشتن این حماسه های ماندگار و بازخوانی دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل جدید را یکی از ضروریات بدانیم، که آگاه باشند این انقلاب و دفاع مقدس با نثار چه خون هایی به پیروزی رسیده است.

صفاری رسالت دانشگاهيان در مقابل جنگ نرم امروز را نیز بسیار خطیر و با اهمیت عنوان و بر لزوم هوشیاری و درک شرایط این قشر فرهیخته و آگاه جامعه در برابر توطئه های دشمنان تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار