گرامیداشت شهیدان شوشتری، محمدزاده و همدانی در مشهد برگزار شد

ششمین سالگرد شهادت شهیدان شوشتری و محمدزاده و همچنین گرامیداشت حبیب سپاه، سردار شهید حسین همدانی در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸ - 20October 2015

گرامیداشت شهیدان شوشتری، محمدزاده و همدانی در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، همزمان با ماه محرم به مناسبت فرارسیدن ششمین سالگرد شهادت شهیدان شوشتری و محمدزاده در منطقه پیشین و همچنین گرامیداشت حبیب سپاه، سردار شهید حسین همدانی در دفاع از حرم حضرت زینب (س) آئین یادبودی با حضور فرماندهان و نیروهای تحت امر از یگان­ های نظامی و انتظامی استان خراسان رضوی مستقر در مشهد در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد.

در آغاز این مراسم که با قرائت زیارت عاشورا همراه بود حجتالاسلام مجتبی ذوالنور اظهار داشت: شهدا از باهوش­ترین بندگان خدا هستند و از استعداد بالایی برخوردار بودند. آنها جان خود را جز با بهشت خدا معامله نکردند. ما نیازمند شهدا هستیم و آرامش امروز ما مدیون رشادتهای گذشته آنها است.

وی افزود: صدام از تجاوز به خاک ایران اسلامی دو هدف را دنبال می­کرد. یکی سقوط کامل نظام اسلامی و دیگری تجزیه کشورمان بود. اما با تکیه بر قدرت لایزال الهی و حضور گسترده اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس توطئه دشمن را خنثی کرد.

جانشین سابق نماینده ولیفقیه در سپاه با اشاره به نقش تعیینکننده ایران در منطقه تأکید کرد: امروز ایران اسلامی به جایگاهی دستپیداکرده است که اگر قرار است صلح و امنیت در منطقه برقرار شود باید ایران در آن شرکت داشته باشد.

حجتالاسلام مجتبی ذوالنوردر ادامه در خصوص شهید شوشتری خاطرنشان کرد: شهید شوشتری در زمان حیات پربرکت خود مسئولیتهای مختلفی را عهده­ دار بودند. مدیریت و رشادت این شهید والامقام در دفاع مقدس، مقابله با آشوبی که در زمان دولت سازندگی در مشهد به پا شده بود وهمچنین برقراری امنیت پایدار و خنثی­ سازی توطئه تفرقه مذهبی در سیستان و بلوچستان نقش مؤثری داشت.

جانشین سابق نماینده ولیفقیه در سپاه ابراز داشت: از نگاه شهدای وحدت جنگ تمامشده نبود. منطق آنها بود که جنگ را کنترل و اداره میکرد.

شهید شوشتری و شهید محمد زاده از محوریترین فرماندهان مقابله با جنگ درون تمدنی بودند، در تقریب مذاهب شیعه و سنی نهایت توان خود را بکار بستند و با قرار دادن آن در نقطه ثقل و تفکر خودحماسه بزرگی را خلق نمودند.

این مراسم با ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و خاندان طاهرینش به پایان رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها