دبیر جشنواره فیلم رشد خبر داد؛

میزبانی از ۳۴۶۰ در جشنواره رشد/ جشنواره امسال با شعار «مدرسه هویت‌ساز» برگزار می‌شود

یزدانی از دریافت ۳ هزار ۴۶۰ فیلم داخلی و بین‌المللی در جشنواره رشد خبر داد و گفت: «مدرسه هویت‌‌ساز» شعار پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی علمی، آموزشی و تربیتی فیلم رشد است.
کد خبر: ۵۵۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱ - 14November 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری و رونمایی از پوستر پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی علمی، آموزشی و تربیتی فیلم رشد با حضور «صادق یزدانی» دبیر جشنواره، حجت‌الاسلام «علی لطیفی» رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، «شفیع آقامحمدی» مسئول هیئات داوران و مادر شهید مقانلو مطلق از دانش‌آموزان دبیرستان البرز برگزار شد. 

یزدانی: جشنواره رشد میزبان ۳هزار ۴۶۰ فیلم

در ابتدا، صادق یزدانی دبیر جشنواره فیلم رشد سابقه این رویداد سینمایی را مورد اشاره قرار داد و با تاکید براینکه جشنواره فیلم رشد پُرمخاطب‌ترین جشنواره فیلم ایران است، اظهار داشت: پسوند آموزشی و تربیتی برای جشنواره رشد نقطه‌ی تمایز این رویداد است که امسال با شعار «هویت‌ساز» برگزار خواهد شد.

وی سه بخش بین‌الملل، دانش‌آموزی و معلمان فیلمساز را معرفی کرد و با تاکید بر اینکه فیلمسازان در این رویداد نگاه علمی، آموزشی و تربیتی خواهند داشت، خاطرنشان کرد: هرساله جایزه‌های مختلفی در این رویداد وجود داشته است که امسال سه جایزه ویژه «پیوند نماز، مسجد و مدرسه»، «جبهه مردمی جمعیت» و «فرهنگ کار» را در جشنواره خواهیم داشت.

دبیر جشنواره فیلم رشد درباره تعداد آثار رسیده به جشنواره فیلم رشد عنوان کرد: تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره تا ۱۹ آبان‌ حدود ۳ هزار ۴۶۰ فیلم است که در بخش بین‌الملل ۷ هزار و ۳۲۴ اثر از ۱۱۵ کشور و در بخش داخلی ۹۸۷ کار دریافت شده است. در دوره جدید تلاش‌مان برای رفع ضعف جریان رسانه‌ای جشنواره جدی است و سه نشست علمی پیرامون ابعاد جشنواره و آسیب‌شناسی نقاط ضعف و قوت آن را برگزار کردیم که این نشست‌ها ادامه خواهد داشت. 

جشنواره رشد میزبان ۳هزار ۴۶۰ فیلم/ «مدرسه هویت‌‌ساز» شعار جشنواره

یزدانی به تشریح بخش‌‍ فیلمنامه به‌عنوان بخش جدید این رویداد پرداخت و تاکید کرد: ۵۳ فیلمنامه به جشنواره رسیده است؛ ما متن و فیلمنامه را مبنای فیلمسازی می‌دانیم و با همکاری و مذاکراتی که با سیمافیلم صورت گرفته است از فیلمنامه برتر این بخش برای تولید حمایت خواهیم کرد. 

وی به تشریح روند داوری آثار پرداخت و با تاکید براینکه هیئات انتخاب در دو مرحله فیلم‌های قابل اکران را بررسی کرده و آثار نهایی مشخص شده است، افزود: یک تیم ۲۵ نفری از هیئات انتخاب به بررسی آثار پرداختند و فیلم‌های قابل اکران را انتخاب کرده‌اند تا در سینما فلسطین در یک باز ۷ روزه و همزمان در کانون‌های فرهنگی و تربیتی در تهران نمایش صورت گیرد و سپس آثار در سینماهای منتخب استان‌ها و کانون‌های پرورش فرهنگی نمایش داده خواهند شد.

لطیفی: دسترسی و اکران فیلم‌های رشد تسهیل می‌شود

در ادامه، حجت‌الاسلام علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه مدرسه البرز یک نماد آموزشی و جشنواره رشد نیز ظرفیت فرهنگی با پیشینه تاریخی دارد، افزود: مدرسه البرز فارغ از بُعد تاریخی آن‌چیزی که در این برنامه به ما پیام می‌دهد این است که علیرغم همه فراز و فرودهای نظام آموزش و پرورش ایران، آموزش و پرورش به دنبال پیشرفت و رشد بوده است که از مدرسه‌ها رقم می‌خورد.

وی به ویژگی‌های پنجاه و دومین دوره فیلم رشد پرداخت و تاکید کرد: افزودن ابتکار و نوآوری به این رویداد بخاطر سبقه طولانی آن سخت است؛ امسال «مدرسه هویت‌‌ساز» شعار جشنواره انتخاب شد چراکه مدرسه را به عنوان یک کانون تربیتی محوری می‌دانیم.

لطیفی از اضافه شدن سه نشان در این رویداد خبر داد و تصریح کرد: نشان ویژه معلم، نشان ایثار یادبود شهید علی لندی و مدرسه مبدا پیشرفت نشان‌های این رویدادها است و امسال فیلم‌نامه و وب‌سری به قالب‌های جشنواره اضافه شده است و دسترسی به فیلم‌ها با اکران استانی در مدارس شروع خواهد شد.

جشنواره رشد میزبان ۳هزار ۴۶۰ فیلم/ «مدرسه هویت‌‌ساز» شعار جشنواره

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کمک به تولید و به‌خدمت‌گیری محتوای رسانه‌‌ای به‌عنوان محتوای تکمیلی و آموزشی و ترویج آن در مدارس را سیاست جدی این جشنواره دانست و به ایجاد باشگاه معلمان فیلمساز اشاره و تصریح کرد: به‌دنبال تبدیل جشنواره‌ رشد از یک رویداد ویترینی به یک رویداد تاثیرگذار هستیم.

افشاریان: دانشگاه نسل پنجم کاملا هوشمند است

سپس، پروانه افشاریان معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان به اهمیت مسئله آموزش و تربیت پرداخت و تاکید کرد: ما هرقدر آموزش را هوشمند دنبال کنیم در بهینه‌سازی امکانات بهره‌وری داشته‌ایم.

وی به شعار این جشنواره با عنوان «مدرسه هویت‌ساز» اشاره و افزود: اگر فیلم به متون آموزشی اضافه شود اتفاق مهمی در مقوله آموزش رقم خواهد خورد و این یک مسئله مهم است، چراکه دانشگاه نسل پنجم کاملا هوشمند خواهد بود که در این زمینه خوشبختانه مدارس هوشمند در این شکل گرفته است.

در بخش دیگر این نشست رسانه‌ای، مادر شهید مقانلو مطلق از دانش‌آموزان مدرسه البرز از پوستر پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی علمی، آموزشی و تربیتی فیلم رشد رونمایی کرد. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار