در نشست شورای شهر اسلامی تهران مطرح شد؛

ضرورت تبیین حماسه‌های دفاع مقدس برای نسل جوان/ روایت چمران از آرزویی که صدام به گور برد

یکصد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با گرامیداشت ۲۶ آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد و به ریاست مهدی چمران برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲ - 15November 2022

ضرورت تبیین حماسه‌های دفاع مقدس برای نسل جوان/ روایت چمران از آرزویی که صدام به گور بردبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «مهدی چمران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (سه‌شنبه) در صد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با تیریک روز کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: امروز متاسفانه سرانه کتاب و کتاب‌خوانی در کشور ما پایین است، لذا برای گرامی‌داشت روز کتاب برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده و امیدواریم با شرکت در این برنامه‌ها به چاپ کتاب و افزایش سرانه کتابخوانی کمک کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با گرامی‌داشت ۲۶ آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد گفت: ۲۶ آبان سالروز آزادسازی خرمشهر برای کشور ما روزی فراموش نشدنی است.

وی با بیان اینکه در جنگ خرمشهر سه بار به محاصره و تصرف دشمن درآمد، خاطرنشان کرد: وقتی برای سومین بار تانک‌های عراقی وارد سوسنگرد شدند و رزمندگان توانستند در یکی از خیابان‌ها با آر.پی.جی یکی از آن‌ها را زمین‌گیر کنند.

چمران تصریح کرد: جوانان امروز و نسل‌های بعدی نباید دفاع مقدس را فراموش کنند؛ جوانان باید بدانند خون‌های پاک جوانان برای رسیدن انقلاب اسلامی به این‌جایگاه ریخته شده است.

وی گفت: نیرو‌های ارتش، سپاه و عشایر به فرماندهی شهید چمران به سوسنگرد حمله کردند و توانستند سوسنگرد را آزاد کنند. پس از آزادسازی سوسنگرد صدام در تلویزیون اعلام کرد که اگر نصف نیروهایم را از دست بدهم دوباره سوسنگرد را پس خواهم گرفت، اما این آرزو را به گور برد.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها