«عبدالباری عطوان» هدف تهدید و حملات رسانه‌های اسرائیلی قرار گرفت

سردبیر روزنامه «رای الیوم»، بار دیگر به اتهام «حمایت از تروریسم» مورد هدف و تهدید رسانه‌های جهانی حامی اشغالگری و صهیونیسم قرار گرفت.
کد خبر: ۵۵۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴ - 15November 2022

«عبدالباری عطوان» هدف تهدید و حملات رسانه‌های اسرائیلی قرار گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالباری عطوان» نویسنده فلسطینی‌الاصل و تحلیلگر مشهور جهان عرب که در لندن سردبیر روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» است، بار دیگر در معرض حملات شدید رسانه‌ای از سوی گروه‌ها و شبکه‌های بین‌المللی صهیونیستی قرار گرفت.

طبق گزارش وبگاه شبکه «المیادین»، روزنامه «جویش کرونیکل» که سخنگوی یهودیان در انگلیس به شمار می‌رود و یکی از بزرگترین روزنامه‌های حامی اشغالگری رژیم صهیونیستی است، خواستار «محاکمه عطوان و اعمال شدیدترین مجازات‌ها علیه او» به دلیل حمایت از آنچه «تروریسم» توصیف می‌کند، شد.

این روزنامه یهودی، شبکه «بی‌بی‌سی» را متهم کرد که در گزارش‌های خود پیرامون «اسرائیل و یهودیان» بی‌طرفانه عمل نکرده و از چهره‌هایی که از تروریسم حمایت می‌کنند، در برنامه‌هایش دعوت می‌کند.

افراد برجسته این شرکت رسانه‌ای بریتانیایی، ضمن درخواست «توقف مصاحبه‌های تلوزیونی با عطوان»، این تحلیلگر مشهور عرب را به «یهود ستیزی» متهم کردند.

عطوان قبلاً مورد توهین قرار گرفته بود. در ماه آوریل سال گذشته، به دلیل مواضعش در حمایت از عملیات استشهادی در فلسطین، در معرض یک پویش تهدیدآمیز از سوی رسانه‌های اسرائیلی قرار گرفت.

خود نشریه یهودی کرونیکل هم در همراهی با آن پویش، به عطوان حمله کرده و او را به اتهام حمایت از «تروریسم» به محاکمه قضایی تهدید کرده بود.

سردبیر رای‌الیوم، در واکنش به این پویش‌های افتراآمیز و تهدیدات فزاینده تصریح کرده بود: «آن‌ها ما را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند، در حالی که خود اشغالگرانی هستند که تروریسم را ایجاد کردند».

عطوان پیش از این و در گفت‌وگو با المیادین که کمپینی در جهت حمایت و همبستگی با او سازماندهی کرده بود، با اشاره به اینکه «امپراتوری‌های رسانه‌ای بزرگی برای مسدود کردن صدای ما ایجاد شده است»، اظهار داشت: «آن‌ها صفحات فیس بوک و سایت یوتیوب ما را بستند تا ما مستقل نباشیم و از ما می‌خواهند تا از نظراتشان پیروی کنیم.»

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها