رئیس‌جمهور در آیین بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی:

کتاب و کتابخوانی عامل امیدآفرینی و نشاط/ کتابخانه‌های عمومی تقویت می‌شوند

حجت‌الاسلام رئیسی کتاب و کتابخوانی را عامل امیدآفرینی و نشاط دانست و تقویت کتابخانه‌های عمومی در شهرها و روستاهای کشورمان را در راستای گسترش علم و اندیشه، ضروری دانست.
کد خبر: ۵۵۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶ - 15November 2022

کتاب و کتابخوانی عامل امیدآفرینی و نشاط/ کتابخانه‌های عمومی تقویت می‌شوندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور صبح امروز در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در جمع اهالی کتاب در تالار وحدت برگزار شد، با بیان اینکه اگر بخواهیم میزان سنجش فرهنگ در جوامع را اندازه بگیریم حتماً میزان مطالعه کتاب و کتابخانه‌ها از مولفه‌های آن خواهد بود، اظهار داشت: هدایت انسان با کتاب آغاز شده است لذا کتاب برای انسان مبین و حکیم قرار داده شده، چراکه رسالت کتاب هدایت است. 

حجت‌الاسلام رئیسی کتاب را یکی از راه‌های شناخت ائمه (علیهم السلام)، پیشینیان، آثار ماندگار گذشته در جهت آگاهی و علم اندوزی دانست و با تاکید براینکه هر کتاب معرف شخصیت نویسنده، مولف و گردآورنده آن خواهد بود، ادامه داد: علم و دانش به‌وسیله کتاب در عصرها و نسل‌ها چرخش داشته است لذا کتاب مهم‌ترین وسیله بشری برای ارتباط نسل‌ها قرار داده شده که در هر کشوری نشان دهنده فرهنگ و آداب و رسوم آن‌هاست. 

رئیس جمهور کتاب و کتابخوانی را عامل امیدآفرینی و نشاط دانست و تقویت کتابخانه‌های عمومی در شهرها و روستاهای کشورمان را در راستای گسترش علم و اندیشه، ضروری دانست.

وی تصریح کرد: امروز در دنیا جاهلیت مدرن با استفاده از امپراطوری رسانه و فناوری نمی‌خواهد جوامع بشری آگاه شود. یکی از راه‌های آگاهی جوامع کتاب و کتاب خوانی است.

رئیسی با بیان اینکه علم و دانش به وسیله کتاب در اثرها و نسل‌ها منتقل می شود، اظهار کرد: باید خیلی کتاب را گرامی داشت. چندی پیش از دفتر حفظ و نشر آثار امام ۵۰ جلد کتاب برای من فرستادند؛ آثار امام نشان دهنده شخصیت ایشان است و فقیه بودن، عارف بودن و حکیم بودن امام از کتب مختلف ایشان قابل فهم است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما از اینکه کتابخانه های آن به صورت ماشینی و به روز نگهداری شود، استقبال می‌کنیم اما موافق نیستیم جای کتاب را بگیرد. ابزار الکترونیک نمی‌تواند جای کتاب را بگیرند، این ابزار برای جمع آوری اطلاعات و به هنگام کردن و سهولت کار هستند اما تاکنون نتوانسته و نمی تواند تا کتاب را بگیرد.

رئیس جمهور اظهار کرد: از حضور در جمع فرهیختگان و اصحاب کتاب‌خوانی و کتابداران گرامی خرسندم و صمیمانه از وزارت ارشاد تقدیر می‌کنم؛ در این جلسه جمعی از کتاب‌خوانان و کتاب‌داران حضور داشتند ولی من از همه اهل کتاب در سراسر کشور تقدیر و تشکر می‌کنم و به همه شما خسته نباشید عرض می‌کنم.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار