نگرانی پناهجویان از توافق مهاجرتی انگلیس و فرانسه

توافق مهاجرتی انگلیس و فرانسه علیه مهاجران موجب بروز نگرانی گسترده در میان گروه‌های حامی پناهجویان شده است.
کد خبر: ۵۵۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰ - 15November 2022

نگرانی پناهجویان از توافق مهاجرتی انگلیس و فرانسه

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، فرانسه و انگلیس به تازگی توافقی را برای مقابله با عبور مهاجران از کانال «مانش» امضا کردند.

امضای این توافق موجب بروز نگرانی در میان گروه‌های حامی پناهجویان و نهاد‌های حقوق بشری شده است.

به گزارش «فایننشال تریبون»، اتحادیه‌های انگلیس، سیاستمداران و کارشناسان مهاجرت می‌گویند که توافق بین انگلیس و فرانسه برای گسترش همکاری در جلوگیری از مهاجرت از طریق کانال «مانش» با استفاده از قایق‌های کوچک به دلیل نبود ترتیبی برای پردازش مهاجران با مشکل مواجه شده است.

بر اساس توافقنامه اصلاح شده‎ای که روز دوشنبه توسط مقامات دو کشور در پاریس امضا شد، انگلیس مبلغی را که به فرانسه می‌پردازد از ۵۵ میلیون پوند به ۶۳ میلیون پوند در سال افزایش می‌دهد تا تعداد افسران گشت‌زنی در سواحل فرانسه از ۲۰۰ به ۳۰۰ نفر افزایش یابد.

با این حال، هیچ شرطی در این توافقنامه برای انگلیس در زمینه بازگرداندن مهاجرانی که به این کشور می‌رسند یا برای رسیدگی به افرادی که به امید عبور از سواحل فرانسه سفر می‌کنند، وجود ندارد.

کارشناسان مهاجرت می‌گویند که این توافق تنها تا جایی پیش می‌رود که ترتیباتی برای فرانسه برای پذیرفتن «بازگشت برخی از مهاجرانی که به سواحل انگلیس می‌رسند»، انجام می‌شود.

دفتر نخست وزیر انگلیس از اظهار نظر درباره اینکه آیا این کشور از فرانسوی‌ها برای یک توافق «بازگشت» خواسته است یا نه، خودداری و ادعا کرد که «هیچ هدف خاصی» در توافق روز دوشنبه برای کاهش تعداد گذرگاه‌ها وجود ندارد.

«ریشی سوناک»، نخست‌وزیر انگلیس گفته که «مطمئن است» تعداد مهاجران غیرقانونی که وارد این کشور می‌شوند شروع به کاهش خواهد کرد، حتی اگر توافق با فرانسه «فقط یک شروع» باشد.

وزیر کشور فرانسه، مدعی است که این توافق شامل برخی پیشرفت‌ها، مانند «به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد قاچاقچیان انسان و سوابق تلفن آنها» است، که انگلیس قبلا در برابر آن مقاومت کرده بود.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار