وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

شبکه ملی ارتباطات حداکثر تا سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود

زارع‌پور گفت: شبکه ملی اطلاعات ۵۹ درصد پیشرفت کرده است و حداکثر تا سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود.
کد خبر: ۵۵۶۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳ - 15November 2022

شبکه ملی ارتباطات حداکثر تا سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال مجتبی رضاخواه نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم و تعدادی دیگر از نمایندگان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: تحقق شبکه ملی ارتباطات و اطلاعات در صدر برنامه‌های وزارتخانه قرار دارد، در این مسیر هفت کلان پروژه تعریف شده است و براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وظایف دستگاه‌ها را مشخص کرده‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در تعریف وظایف ۵۳ بند آورده شده است که ۳۷ بند مستقیم به وزارتخانه مرتبط است و در دو ماه گذشته به دلیل شرایط ویژه هر روز تشکیل جلسه داده‌ایم و روند پیشرفت ۲۰۰ پروژه را پیگیری کرده‌ایم.

زارع‌پور با بیان اینکه نیاز به ادبیات مشترک برای سنجش پیشبرد شبکه ملی اطلاعات داشتیم، گفت: ۱۰۰ شاخص برای ارزیابی پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به صورت کمی مورد موافقت قرار گرفت که بر اساس آخرین سنجش در ابتدای دولت سیزدهم و با گذشت ۱۰ سال از اجرای شبکه ملی اطلاعات، طرح مذکور تنها پیشرفت ۳۰ درصدی داشت و امروز با افتخار می‌گویم با تلاش شبانه‌روزی همکاران در وزارتخانه، شبکه ملی ارتباطات ۵۹ درصد پیشرفت کرده است، به عبارتی در کمتر از دو سال پیشرفت آن دو برابر شده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم تأکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده حداکثر تا سال ۱۴۰۳ طرح مذکور به سرانجام می‌رسد، اما باید توجه داشت شبکه ملی اطلاعات کار پویا و دائم است و باید متناسب با فناوری‌های روز توسعه پیدا کند تا خدماتی با کیفیت، متنوع و پرسرعت در پهنه ایران ارائه شود. اگر حمایت‌ها و پیشرفت‌های مجلس و دولت همچنان ادامه پیدا کند، شبکه ملی اطلاعات زودتر به سرانجام می‌رسد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها