وزیر آموزش و پرورش:

راهیان نور ظرفیت‌های فزاینده‌ای در حوزه تعلیم و تربیت دارد

«نوری» با بیان اینکه راهیان نور ظرفیت‌های فزاینده‌ای در حوزه تعلیم و تربیت دارد، گفت: جنگ ما یک نظام تربیتی را در پی داشت و از اینرو می‌تواند بر هویت افراد اثرگذار باشد.
کد خبر: ۵۵۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳ - 15November 2022

راهیان نور ظرفیت‌های فزاینده‌ای در حوزه تعلیم و تربیت داردبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک با رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که صبح امروز (سه‌شنبه) در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: راهیان نور ظرفیت‌های بسیاری فزاینده‌ای در عرصه تعلیم و تربیت دارد و می‌تواند زمینه پیاده‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در حوزه‌های مختلف فراهم کند.

نوری ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مولفه‌ای به نام «حیات طیبه» ارائه شده که این مولفه رابطه بسیار معناداری با معارف و ارزش‌های دفاع مقدس دارد و راهیان نور می‌تواند بستری برای تحقق ویژگی‌های یک دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور فعال جوانان و نوجوانان دانش آموز در اردو‌های راهیان نور کشور، گفت: در سال گذشته به جهت قرار گرفتن در موج ششم شیوع ویروس کرونا تعداد ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس حضور یافته و همچنین تعداد ۲۹ میلیون نفر نیز از طریق فضای مجازی و «سامانه شاد» توانستند از یادمان‌های دوران دفاع مقدس بازدید کنند.

وی با بیان اینکه راهیان نور رویدادی اثرگذار، جذاب و ارزشمند است، افزود: راهیان نور می‌تواند پاسخگوی پرسش‌های ذهنی نوجوانان و جوانان در حوزه تاریخ دوران دفاع مقدس و راهبرد‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

نوری با تاکید بر اینکه راهیان نور عرصه‌ای جهت ایجاد زمینه فکری و اعتقادی در نسل جوان محسوب می شود، گفت: اگر این زمینه در بستر راهیان نور برای نسل جوان و نوجوان جامعه ایجاد شود؛ به جهت جاذبه‌های معنوی و تربیتی که این مسیر نورانی دارد افراد خود این راه را به صورت خودجوش ادامه خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: جنگ ما یک نظام تربیتی را در پی داشت و از اینرو می تواند بر هویت افراد اثرگذار باشد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار