معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع):

تولید محتوای غنی نیازمند مخاطب‌شناسی است

«جمشیدی»گفت: ورود به حوزه تولید محتوا نیازمند مخاطب‌شناسی است و درصورت نبود این شناخت محتوا‌های مناسبی تولید نخواهند شد.
کد خبر: ۵۵۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴ - 16November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سرهنگ «هوشنگ جمشیدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاحیه چهارمین رویداد ملی «تولید محتوای دیجیتال بسیج» که در دانشگاه شهرکرد برگزار شد با اشاره به اهمیت بالای این رویداد و لزوم توجه ویژه به آن، اظهار داشت: متولدین دهه هشتاد به خوبی از اهمیت فضای مجازی آگاه هستند رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکیدات بسیاری بر اهمیت این فضا دارند.

وی با بیان اینکه امروزه حدود ۸۳ درصد مردم از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، افزود: ۵۰ میلیون از جمعیت ایران درحال استفاده از اینترنت با پهنای باند چهار هزار مگابایتی هستند همچنین درحال حاضر شاهد پوشش ۹۶ درصدی اینترنت در کشور هستیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) ادامه داد: با توجه به آمار ذکر شده می‌توان گفت امروز پوشش اینترنت در نقاط دورافتاده ایران نیز وجود دارد، اما متاسفانه یکی از اشکالات مهم نبود تربیت و سواد رسانه‌ای درمیان جامعه است.

جمشیدی با تاکید بر وظایف خطیر افسران جنگ نرم، عنوان کرد: این افسران باید سواد رسانه‌ای را درمیان جامعه گسترش دهند و تربیت رسانه‌ای را برای مخاطبان به انجام برسانند، اگر این وظایف مهم مورد توجه قرار نگیرد دشمنان پیش‌قدم خواهند شد.

وی اضافه کرد: در روز‌های گذشته شاهد بروز برخی اغتشاشات در کشور بودیم که در جریان آن‌ها حوادث بی‌رحمانه‌ای نیز رخ داد، قطع شدن ارتباط والدین با نوجوانان و جوانان می‌تواند یکی از دلایل فریب خوردن آن‌ها توسط معاندین و دشمنان باشد بنابراین لازم است این ارتباط ترمیم و محکم شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) با بیان اینکه دشمن در این برهه زمانی برای تجزیه ایران مصمم شده است، تصریح کرد: همانگونه که در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) شاهد بودیم قصد دشمن از ورود به ایران تنها کشتار است و در این راه به باحجاب یا بی‌حجاب و مخالف و موافق بودن افراد توجه نمی‌کند.

جمشیدی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های آمریکا که از سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته است تاثیرگذاری بر روی ذهن افراد است که برای تحقق این هدف نیز از ابزاری همچون رسانه و فضای مجازی استفاده می‌شود تا از سایر جوامع در جهت دستیابی به اهداف خود بهره ببرند و درنتیجه می‌توان گفت خطراتی که جنگ شناختی به همراه دارد بسیار بیشتر از جنگ سخت است.

وی ادامه داد: درحقیقت آمریکا سعی دارد با تحت تاثیر قرار دادن ذهن افراد آن‌ها را به ربات‌هایی تبدیل کند که دستورات و برنامه‌های موردنظر را دریافت و اجرا کنند، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمن نیز خشونت‌بار کردن رفتار این افراد است و درنتیجه مشاهده می‌کنیم در میدان اغتشاشات با چاقو هزاران ضربه به شخص دیگری وارد می‌کنند و این اتفاق تاثیر چندانی نیز بر روحیات آن‌ها ندارد و موجب ناراحتی این افراد نمی‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) با اشاره به اهمیت بالای تولید محتوا گفت: ورود به این حوزه نیازمند مخاطب‌شناسی صحیح است و درصورت نبود این شناخت محتوا‌های مناسبی تولید نخواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها