مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد؛

بهره‌برداری از ۴۲ طرح عمرانی همزمان با هفته بسیج در خراسان جنوبی

«هنری» گفت: همزمان با هفته بسیج ۴۲ طرح عمرانی شامل ۵۱ ریز پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲۳ میلیارد ریال شامل آبرسانی، آسفالت جاده، جاده بین مزارع، مسکن محرومان، اشتغال، کانال هدایت آب و غیره طی هفته بسیج در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۵۵۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶ - 17November 2022

بهره‌برداری از ۴۲ طرح عمرانی همزمان با هفته بسیج در خراسان جنوبیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «مهدی هنری» مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج، با بیان اینکه امسال شعار این هفته، «بسیج خدمتگزار ملت» است، اظهار داشت: در گام دوم انقلاب تمام مردم بسیجی شناخته شده‌اند و رویکرد نگاه نظام، انقلاب و بسیج بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها است.

وی بیان داشت: یکی از مسیرهای جذب جوانان و انقلاب نگاه خدمت‌رسانی است و نگاه نظام در گام دوم و در سند تحول ده ساله بر این است که محدودیتی برای حضور مردم با سلایق و گرایش‌های فکری مختلف در بسیج وجود نداشته باشد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اعلام کرد: به مناسبت هفته بسیج رزمایش جهادگران فاطمیون ۲ با بهره‌گیری از ۷۷۳ گروه جهادی با بیش از  ۸ هزار و ۳۰۰ نفر جهادگر در استان به‌ویژه در روستا‌های محروم مختلف و حاشیه‌ شهر‌ها فعالیت می‌کنند.

هنری با بیان اینکه این رزمایش از امروز در شهرستان سربیشه آغاز شده است، افزود: این رزمایش در زمینه عمرانی، فرهنگی، آموزشی، خدمت مؤمنانه، کشاورزی، فنی و غیره به مدت ۱۵ روز در تمام استان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: ۴۲ طرح عمرانی شامل ۵۱ ریز پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲۳ میلیارد ریال شامل آبرسانی، آسفالت جاده، جاده بین مزارع، مسکن محرومان، اشتغال، کانال هدایت آب و غیره طی هفته بسیج در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین در هفته بسیج ۳۳۱ کارگاه اشتغالزایی با ایجاد ۵۶۹ فرصت شغلی و با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال در خراسان جنوبی به بهره‌برداری خواهد رسید.

هنری برگزاری همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی با حضور ۲ هزار نفر  از تولید کنندگان ، فعالان اقتصادی و اقتصاد مقاومتی در حسینیه جماران، راه‌اندازی نمایشگاه و دستاورد‌ها و تقدیر از ۵۰ تن از فعالان اقتصادی در استان همزمان با هشتم آذرماه را از دیگر برنامه‌های بسج سازندگی طی هفته بسیج اعلام کرد.

وی با اشاره به عملکرد گروه‌های جهادی استان طی یک سال گذشته، بیان داشت: در این مدت ۲ هزار و ۱۸۹ اردوی جهادی با اعزام ۲۶ هزار ۴۸۵ جهادگر برای خدمت‌رسانی به مردم برگزار شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به طرح بسیج آبرسانی، گفت: در این راستا با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ۲۵ مجتمع آبرسانی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان طی ۳۰ ماه اجرا و ۱۱۰ روستای استان از نعمت آب شرب برخورار خواهند شد.

هنری خاطرنشان کرد: مجتمع‌های جهاد آبرسانی دارای پیشرفت فیزیکی ۳۸ درصدی است و برای فاز دوم با همکاری آبفای استان ۳۷۵ روستا شناسایی شده که پیش‌بینی می‌شود طی سه سال آینده آبرسانی به تمام روستاهای استان انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار