وزرای کشور ایران و ترکیه خواهان تحکیم روابط دو جانبه شدند

وزیران کشور ایران و ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی، ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی رخ داده در دو کشور، بر گسترش همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای تاکید کردند.
کد خبر: ۵۵۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹ - 17November 2022

وزرای کشور ایران و ترکیه خواهان تحکیم روابط دو جانبه شدندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «احمد وحیدی» و «سلیمان سویلو» خواهان تقویت هرچه بیشتر مناسبات فی ما بین در سطح دو جانبه و منطقه‌ای، مبارزه مشترک با تروریسم، استرداد مجرمان و مقابله با قاچاق مواد مخدر شدند.

وحیدی در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن ابراز همدردی با همتای ترکیه‌ای خود به خاطر انفجار تروریستی اخیر در آن کشور، اظهار داشت: ایران و ترکیه دارای دشمنان مشترک هستند و باید در زمینه مقابله با تروریسم و ناامن‌کنندگان امنیت دو کشور، همکاری جدی‌تری صورت گیرد.

وزیر کشور ایران به حمایت‌ها و اقدامات اخیر آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی از اغتشاشات اخیر و تحریک آشوب طلبان در ایران اشاره کرد و گفت: در گذشته نقشه‌های آن‌ها در توطئه و حمایت از فتنه‌گری با شکست مواجه شد و در حوادث اخیر نیز حتما مزه شکست را خواهند چشید.

رئیس شورای امنیت کشور یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران همواره از ترکیه‌ای قوی و با ثبات حمایت می‌کند و معتقدیم اقتدار و امنیت دو کشور به نفع دو‌طرف و منطقه خواهد بود.

وحیدی از دعوت همتای ترکیه‌ای خود برای سفر به آنکارا تشکر و اظهار امیدواری کرد این سفر در آینده‌ای نزدیک انجام شود.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه هم در این گفت‌وگوی تلفنی، روابط جمهوری اسلامی ایران و ترکیه را راهبردی و تاریخی دانست و گفت: همواره به دنبال تقویت و استحکام هرچه بیشتر روابط بین آنکارا و تهران هستیم و این را به نفع دو ملت و کشور‌های منطقه می‌دانیم.

وی افزود: کسانی به دنبال تضعیف روابط دو کشور هستند و باید مسئولان ترکیه و ایران با تقویت همه جانبه روابط، اجازه فرصت به بدخواهان دو ملت ندهند.

وزیر کشور ترکیه ادامه داد: اطمینان داریم که مسئولان جمهوری اسلامی ایران با تدبیر و اقتدار، حوادث اخیر که هدایت شده از سوی برخی دولت‌ها است، را به خوبی مدیریت خواهند کرد.

سویلو اضافه کرد: در بحث تعاملات مرزی، شاهد همکاری‌های خوب و مطلوبی بین دو‌طرف هستیم و پایش‌های تصویری که در مناطق مرزی ایجاد کرده‌ایم، به تقویت امنیت مرز‌های مشترک کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها