امام‌ جمعه شاهرود:

فرهنگ بسیج مقدمه فرهنگ شهادت است

«امینی» گفت:فرهنگ بسیج مقدمه فرهنگ شهادت است و امروز نیروهای بسیجی در کنار نیروهای انتظامی حضور دارند و با دقت و تدبیر مسائل را دنبال می‌کنند.
کد خبر: ۵۵۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲ - 18November 2022

 به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «عباس امینی»امام‌ جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود در مسجد و حسینیه قلعه این شهر با اشاره به اینکه برخورد با دشمنان دوست‌نما باید در وقت خودش انجام شود، اظهار داشت: اهداف دشمن امروز تحریک قومیت‌ها و راه‌اندازی جنگ داخلی و برادرکشی است که باید مراقبت کرد تا مطالبه به حق مردم به نفع دشمن تمام نشود.

وی با بیان اینکه ملت ایران ۴۰ سال در نبردها و تحریم‌های مختلف آبدیده شده‌ است، تصریح کرد: در ۴۰ سال گذشته کشورهای غربی با انواع و اقسام کینه‌توزی‌ها و تضعیف اقتصادی، راه‌اندازی جنگ سایبری، جنگ اطلاعات و اقدامات چریکی، خواستند به بدنه انقلاب ضربه وارد کنند، اما با تدبیر و روشن‌فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم در این امر ناموفق بودند.

خطیب جمعه شاهرود با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با برگزارکنندگان کنگره شهدای قم به چند اصل اشاره فرمودند، ابراز داشت: مهم‌ترین این اصول، لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و پیام شهیدان است و انتقال جزئیات دفاع مقدس، شرح احوال شهیدان، پدران و مادران آنها به زبان هنر در قالب شعر، فیلم و مستند به نسل جدید است.

حجت‌الاسلام امینی با اشاره به اینکه دشمنان در سه قالب هدف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خواستند به بدنه جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند، اما تاکنون موفق عمل نکردند و بعد از این نیز موفق عمل نخواهند شد، اظهار داشت: دشمنان با اهداف کوتاه‌مدت خواستند ملت و نیروهای مدافع را مستأصل کنند  و با تحریک کشورهای دیگر مرزها را ناامن و جنگ را از چند جهت هدایت کنند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه دشمنان در هدف میان‌مدت با فرصت‌طلبی، ضعف‌های موجود را بزرگ نمایی کردند، عنوان داشت: آنها در هدف بلندمدت شاید قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی را نداشته باشند، اما قصدشان این است که بتوانند هویت جمهوری اسلامی را به دنیا تهی نشان داده و ثابت کنند اقدامات نظام تاکنون در دنیا ناموفق بوده‌ است.

خطیب جمعه شاهرود با اشاره به اینکه معاندان با برنامه‌ریزی تعطیلی بازار سعی دارند به اهداف خود دست یابند، ادامه داد: بازاریان باید با دقت و تدبیر عمل کنند و در راستای اقدام‌ها و برنامه‌های دشمن نباید تحریک شوند، چرا که دشمنان همین امر را می‌خواهند.

وی به آغاز هفته بسیج اشاره کرد و گفت: فرهنگ بسیج مقدمه فرهنگ شهادت است و امروز نیروهای بسیجی در کنار نیروهای انتظامی حضور دارند و با دقت و تدبیر مسائل را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار