مراسم تشییع و تدفین دو شهید تازه تفحص شده در کمیجان برگزار شد

مراسم تشییع و تدفین شهیدان تازه تفحص شده «اسدی» و «سلیمانی» با حضور مدیرکل و جمعی از کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی و شهرستان کمیجان و اقشار مختلف مردم در شهر میلاجرد برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۶۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲ - 19November 2022

مراسم تشییع و تدفین دو شهید تازه تفحص شده در کمیجان برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «رضا ربیعی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با حضور در مراسم تشییع و تدفین شهیدان تازه تفحص شده «اسدی» و «سلیمانی»، یاد و خاطره همه شهدا را گرامی داشت و با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، اظهار داشت: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست، رمز ماندگاری شهدا دلایل متعددی دارد و یکی از مهم‌ترین ویژگی شهدا این بود که به خدا وصل بودند و به‌غیر از خدا به هیچ چیزی متکی نبودند.

ربیعی گفت: بی‌شک عزت، امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی، مرهون خون شهیدان و مجاهدت‌های مخلصانه آن عزیزان، از روز‌های آغاز انقلاب اسلامی تاکنون بوده و همه ما وامدار استقامت، صبوری، ایثار و دلیری این شهیدان گران‌قدر و خانواده‌های ایشان هستیم.

شهید علی‌اکبر سلیمانی در اولین روز از فروردین‌ماه سال ۱۳۴۲ در میلاجرد از توابع شهرستان کمیجان دیده به جهان گشود، در زمان جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۶ جهت انجام خدمت مقدس سربازی به‌عنوان پاسدار وظیفه لشکر مهندسی رزمی ۴۲ قدر در منطقه عملیاتی جزیره مجنون اعزام و در چهارم تیرماه سال ۱۳۶۷ به شهادت رسید.

همچنین شهید اسدالله اسدی در سال ۱۳۴۲ در روستای میلاجرد متولد شد و برای انجام خدمت وظیفه به‌عنوان سرباز عازم جنوب کشور و از طرف لشکر مهندسی رزمی ۴۲ قدر امر جهاد یافت و در تاریخ چهارم تیرماه سال ۱۳۶۷ به همراه هم‌رزم و هم‌سنگر و دوست صدیق و شهید وارسته علی‌اکبر سلیمانی در جزیره مجنون به معبود خود پیوست و به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار