«حاج‌آقا مصطفی زمانی» با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد؛

نیلی: استقامت فرهنگی «حاج‌آقا مصطفی زمانی» درس‌آموز است/ انتشار ۴۰ میلیون کتاب کار کمی نیست

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی استقامت فرهنگی «حاج‌آقا مصطفی زمانی» مدیر انتشارات ذکر را درس آموز برای اهالی فرهنگ دانست و گفت: انتشار ۴۰میلیون کتاب کار کمی نیست که توسط ایشان صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۵۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱ - 19November 2022

نیلی: استقامت فرهنگی «حاج‌آقا مصطفی زمانی» درس‌آموز است/ انتشار ۴۰میلیون کتاب کار کمی نیستبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین تجلیل و بزرگداشت پیشکسوت نشر «مصطفی زمانی» مدیر انتشارات ذکر با همکاری مجمع ناشران انقلاب اسلامی و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (شنبه) در حوزه هنری برگزار شد.

میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی به‌سابقه آشنایی خود با حاج مصطفی زمانی اشاره کرد و با بیان اینکه از کودکی محصولات و تولیدات زمانی را می‌شناسیم، اظهار داشت: ارتباط و اتصال اخیر ما با جناب حاج آقا زمانی به‌بخاطر همسنگری بیشتر شد درحالی که ما مصرف کننده تولیدات ایشان محسوب می‌شویم.

وی با تاکید براینکه بسیاری از کودکان و نوجوانان دهه‌های ۵۰ و ۶۰ از کتاب‌های حاج زمانی بهره گرفته‌اند و می‌برند، افزود: اخلاص و صفا با چاشنی انقلابی‌گری در تولیدات نشر آقای زمانی متجلی است.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی به همکاری ناشران انقلاب با نشر ذکر پرداخت و خاطرنشان کرد: طیف عظیمی از حوزه فرهنگ و علم از دربرگیرنده همکاران حاج آقا مصطفی است؛ انتشار آثار بزرگانی همچون امام خمینی (ره) تا نویسندگانی همچون محمدرضا سرشار و دیگران که کتاب هایشان به چاپ‌های متعدد رسیده است به کوشش فعالیت ایشان بوده است.

نیلی با تاکید براینکه انتشار ۴۰ و چند میلیون کتاب کار ساده‌ای نیست، ادامه داد: نشر ذکر مفتخر به انتشار کتاب‌های زیادی در چارچوب اسلام ناب بود که متوجه هرکسی نخواهد شد. ما در مجمع ناشران در روز‌های ابتدایی کار تصورمان این بود که کاری خواهیم کرد که برای نشر انقلاب که لازمه آن بهره‌گیری از تجربه بزرگ‌تر‌ها بود.

وی ساده زیستی را خصلت حاج‌آقا مصطفی زمانی دانست و تاکید کرد: حاج آقا مصطفی امروز هم هنوز با همان موتور خودش رفت و آمد می‌کند و هیچ آلاف و علوفی به هم نزده است و اتصالات بین تشکلی دارند و فقط منحصر به مجمع ناشران نیست بلکه انجمن قلم، انجمن کودک، انجمن اسلامی ناشران و دیگران به ایشان افتخار می‌کنند. در تمام این سال‌ها برکت وجودی ایشان فقط معطوف به نشر خودشان نبوده است بلکه انتشار آثار حاج آقا مجتبی تهرانی بهره گرفته از زحمت ایشان است. در یک جمله استقامت فرهنگی حاج آقای زمانی مهم‌ترین پیام است برای ما که با کوچک‌ترین فشار جانزنیم و بدانیم این مسیر نیازمند به استقامت است.

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدحسین صفارهرندی، محمد سرشار، مهدی رمضانی، عباس آخوندی، علی رمضانی و جمعی از نویسندگان و اهالی نشر در این مراسم حضور داشتند.

حاج مصطفی زمانی در پایان با بیان اینکه جلسه از من لایق‌تر و اصلح‌تر بود، گفت: من فقط یک خدمت‌گذار کوچک عرصه فرهنگ بوده‌ام که امیدواریم در مسیر انتشار آثار مناسب انقلاب اسلامی ثابت قدم باشم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار