مذاکرات سوریه و عراق درباره مسائل امنیتی و تحرکات تروریست‌ها

سفیر سوریه در بغداد در دیدار با وزیر کشور عراق مکانیزم گسترش همکاری در زمینه امنیتی، تأمین امنیت مرز‌ها و جلوگیری از تحرکات تروریست‌ها را بررسی کردند.
کد خبر: ۵۵۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰ - 19November 2022

مذاکرات سوریه و عراق درباره مسائل امنیتی و تحرکات تروریست‌هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «صطام جدعان الدندح» سفیر دمشق در بغداد بعد از ظهر امروز (شنبه) به دیدار «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق رفت.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، طرفین سوری و عراقی در این دیدار، افزایش هماهنگی مشترک و توسعه روابط دوجانبه را بررسی کردند تا همکاری خود را در زمینه‌های امنیتی بین وزارتخانه‌های کشور سوریه و عراق ارتقا بخشند.

سفیر سوریه ضمن قدردانی از تلاش‌های وزارت کشور عراق برای افزایش امنیت و ثبات در مناطق مختلف این کشور، گفت که دمشق از تلاش همیشگی بغداد برای استحکام روابط با کشور‌های همسایه و دوست سپاسگزاری می‌کند.

الدندح همچنین به سانا گفت: در این دیدار، «روابط برادرانه بین دو کشور، بررسی بر تحکیم آن در زمینه‌های امنیتی و اقتصادی تأکید شد».

وی در پایان تأکید کرد: در این دیدار، مکانیزم گسترش همکاری در زمینه امنیتی، تأمین امنیت مرزها، جلوگیری از تردد تروریست‌ها بین دو کشور و تبادل اطلاعات، افزایش همکاری تجاری و تسهیل در روند ورود و خروج کامیون‌های حامل کالا به دو کشور بررسی شد.

این در حالی است که چندی پیش، به یک کاروان حامل سوخت در مرز عراق و سوریه حمله پهپادی صورت گرفت. «جبار المعموری» از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی)، اعلام کرد که در این حملات، یک محموله کمک به لبنان در نزدیکی گذرگاه مرزی «القائم» هدف قرار گرفت.

وی گفت: «سه پهپاد اسرائیلی محموله کمک‌های سوختی ایران به لبنان را در نزدیکی گذرگاه مرزی القائم در غرب عراق هدف قرار دادند که طبق اطلاعات به دست آمده، خسارت مالی و جانی به همراه داشته است».

به گفته المعموری، این اقدام در چارچوب سیاست تل‌آویو و متحدانش در گرسنه نگه‌داشتن ملت‌ها و قطع کمک‌ها برای پایان دادن به بحران انرژی در بیروت و سایر شهر‌های لبنان صورت گرفت.

روزنامه لبنانی الاخبار هم با انتشار یادداشتی در خصوص بزرگنمایی رسانه‌ای صورت گرفته در خصوص این حمله و انتشار اخبار ضد و نقیض در خصوص آن، به نقل از منابع میدانی خود نوشت که این حمله صرفا خسارت مادی به همراه داشت و بیشتر حاوی پیام ارعاب اسرائیلی - آمریکایی علیه «مقاومت مردمی» به‌منظور بازدارندگی از هدف قرار گرفتن مکرر پایگاه‌های آمریکایی در شمال شرق سوریه بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها