قدردانی نبیه بری از حمایت‌های ایران از لبنان

رئیس مجلس لبنان در دیدار امیرعبداللهیان با اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از هیچ کمکی به لبنان دریغ نکرده، از حمایت‌های ایران از این کشور قدردانی کرد.
کد خبر: ۵۶۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶ - 13January 2023

قدردانی نبیه بری از حمایت‌های ایران از لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) ۲۳ دی ماه و در ادامه دیدار با مقامات لبنانی با «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان ملاقات و گفتگو کرد.

در این دیدار علاوه بر تبادل نظر در خصوص آخرین وضعیت سیاسی لبنان، موضوعات مورد اهتمام دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این دیدار گفت؛ ما از بیروت یک بار دیگر بر حمایت خود از ثبات و استقرار داخلی و تکمیل روند سیاسی در لبنان از طریق گفتگو بین جریان‌های مختلف این کشور بدون مداخله خارجی تأکید می‌کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره از ثبات و امنیت لبنان حمایت کرده است، افزود: ما استقرار و ثبات لبنان را به نفع کل منطقه می‌دانیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی لبنان مداخله نمی‌کند، اما در صورت نیاز به کمک و نقش جمهوری اسلامی ایران، از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: هر میزان روابط اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و لبنان را افزایش دهیم، به نفع دو کشور و دو ملت است.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به توان فنی بالای جمهوری اسلامی ایران در ساخت نیروگاه‌های برق و رفع مشکلات لبنان در این زمینه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ساخت نیروگاه برق در این کشور اعلام کرد.

مسائل یمن و فلسطین نیز از اهم موضوعات منطقه‌ای بود که در این دیدار مورد تبادل نظر قرار گرفت.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان نیز ضمن مروری بر آخرین وضعیت روند سیاسی در لبنان، با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از هیچ کمکی به لبنان دریغ نکرده است، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از لبنان قدردانی کرد.

نبیه بری افزود: زمینه‌های مختلفی برای توسعه روابط لبنان و ایران وجود دارد و تقویت همکاری‌های دوجانبه، تأمین کننده منافع دو کشور خواهد بود.

رئیس مجلس لبنان همچنین با اشاره به اهمیت مسئله فلسطین، نسبت به افزایش تهدیدات علیه فلسطینی‌ها با توجه به حاکمیت جریان افراطی در سرزمین‌های اشغالی ابراز نگرانی کرد و ضرورت حمایت جهانی از فلسطین را مورد تأکید قرار داد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها