طرح جدید بانکداری مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص بررسی شد

مصوبه مجلس در مورد طرح جدید بانکداری مرکزی در جلسه کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۵۵۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ - 20November 2022

طرح جدید بانکداری مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص بررسی شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، اعضای کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی صبح امروز (شنبه ۲۸ آبان)  به بحث و بررسی درباره طرح بانک مرکزی (طرح بانکداری مرکزی جمهوری اسلامی)، مصوب مجلس شورای اسلامی پرداختند و مواد مصوبه جدید را با قوانین پولی و بانکی موجود مقایسه کردند.

در ابتدای این جلسه، دانش جعفری و رؤسای کمیته‌های کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی دبیرخانه مجمع، به ارائه توضیحات در خصوص تعریف، جایگاه و اهداف و وظایف بانک‌های مرکزی در اقتصاد جهانی و نیز بیان ویژگی‌های طرح مجلس شورای اسلامی در مورد بانکداری مرکزی پرداختند و به سوابق و قوانین موجود و جدید بانک مرکزی اشاره کردند.

بنا بر این گزارش، اعضای کمیسیون پس از بحث و بررسی ابعاد مختلف طرح بانکداری مرکزی تأکید کردند: نظر تخصصی این کمیسیون، در جلسه هئیت عالی نظارت جهت بررسی تطابق و مغایرت این طرح با سیاست‌های کلی ابلاغی، ارائه شود.

در این جلسه، داود دانش جعفری، حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی‌مقدم، محمد مخبر، محمدجواد ایروانی، محمدرضا باهنر، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری، غلامرضا آقازاده، سید مرتضی نبوی و علی آقامحمدی، نمایندگانی از وزارت اقتصاد و دارایی، مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار