فرمانده سپاه محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ خبر داد؛

ارائه ۱۰۰۰ خدمت جهادی در محله هرندی تهران

سردار «حسن‌زاده» گفت: بالغ بر ۱۰۰۰ خدمت و فعالیت در محله هرندی، تحت عنوان عملیات جهادی مشترک و متمرکز که پنجمین عملیات ما در این محله است، طرح‌ریزی کردیم که این مجموعه خدمات گسترده در ۱۵ روز اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲ - 20November 2022

ارائه ۱۰۰۰ خدمت جهادی در محله هرندی تهرانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه محمدرسول‌الله تهران بزرگ، امروز (یک‌شنبه) در حاشیه برگزاری رزمایش بزرگ جهادگران بسیجی (فاطمی ۲)، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امسال رزمایش بزرگ جهادگران بسیجی فاطمی ۲، در محله هرندی که یکی از محله‌های کم‌برخوردار تهران است، برگزار شد.

سردار حسن‌زاده افزود: ما در منطقه هرندی تهران قرارگاه سردار شهید حسین اسداللهی راه‌اندازی کردیم و در ذیل رزمایش بزرگ جهادگران بسیجی فاطمی ۲ اقدامات و خدمات بسیار گسترده‌ای را در راستای محرومیت‌زدایی این محله، در چند روز اخیر انجام داده‌ایم که این اقدامات در هفته بسیج ادامه خواهد داشت.

وی در تشریح اقدامات صورت‌گرفته در راستای رزمایش جهادگران بسیجی فاطمی ۲، تصریح کرد: اهدای ۱۱۰ هزار بسته معیشتی در سطح تهران که توزیع بخش عمده‌ای از آن، امروز از همین رزمایش آغاز می‌شود، اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه صورت می‌گیرد که ۳۷ سری آن در محله هرندی به نیازمندان اهدا می‌شود.

فرمانده سپاه تهران بزرگ ادامه داد: امروز شاهد افتتاح درمانگاه دائمی با عنوان ساختمان پزشکان شهید ممقانی و همچنین افتتاح کلینیک دندان‌پزشکی و پست امداد با آمولانس‌های ثابت در این محله بوده‌ایم، تا به مردم محله خصوصاً محرومان، خدمات‌رسانی شود.

سردار حسن‌زاده ادامه داد: بالغ بر ۱۰۰۰ خدمت و فعالیت در محله هرندی تحت عنوان عملیات جهادی مشترک و متمرکز که پنجمین عملیات ما در این محله است، طرح‌ریزی کردیم که در ۱۵ روز با همکاری شهرداری تهران، شهرداری منطقه ۱۲، اداره ثبت، اداره کار، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیازی از نهاد‌های امدادرسان و خدماتی، این مجموعه خدمات گسترده اجرا خواهند شد.

وی بیان داشت: همچنین در این ایام، تعداد قابل توجهی از منازل مسکونی محرومان بازسازی شده و هفت مسجد را نیز بازسازی و تجهیز خواهیم کرد. در عرصه فرهنگی و تحصیلی نیز توزیع ۲۰۰ هزار لوازم‌التحریر از اول مهر آغاز شده است که توزیع تعداد قابل توجهی از آن‌ها در رزمایش بزرگ جهادگران بسیجی فاطمی ۲ در محله هرندی صورت خواهد گرفت و اردو‌های فرهنگی و زیارتی نیز در طول این ۲ هفته در مدارس برگزار می‌شود.

به گفته سردار حسن‌زاده؛ مهم‌ترین محوری که ما در عرصه خدمات‌رسانی، در راستای عملیات جهادی مشترک و متمرکز در محله هرندی دنبال می‌کنیم، موضوع سلامت است که سلامت جسمی و سلامت روح و روان و ارتقاء معنویت و مسائل فرهنگی را شامل می‌شود. در این راستا تا قبل از برگزاری رزمایش بزرگ جهادگران بسیجی فاطمی ۲، ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان ۱۴ مدرسه این محله پایش شده‌اند و از امروز درمان آن‌ها، تا پایان انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: تمام محرومان و خانواده‌های بی‌بضاعت در محله‌های همچون شهید هرندی، شهید مظاهری، باغ‌آذری، دولت‌خواه و خلازیر تحت پوشش خدمات سلامت قرار می‌گیرند و پرونده سلامت برای آن‌ها تشکیل می‌شود تا درمان آن‌ها توسط گروه‌های جهادی و معاونت سلامت سپاه تهران بزرگ و همکاری و مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی تا پایان انجام شده و درمان آن‌ها متوقف نخواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با طرح جمع‌آوری معتادان در محله هرندی، با اتکا بر بزرگ‌ترین مجموعه ترک‌اعتیاد ماده ۱۶ با نام شهید زیادیان که توسط سپاه تهران بزرگ ساخته شده است و فاز سوم آن با ظرفیت ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در یک‌ماه آینده افتتاح می‌شود، این معتادان در طرح درمان، صیانت و اشتغال به نقطه‌ای برسند که شاهد صحنه‌های ناراحت‌کننده در این محله نباشیم.

سردار حسن‌زاده خاطرنشان کرد: بخشی از گروه‌های جهادی که در تهران فعالیت دارند، به‌طور مستقیم از شبکه خیرین برخودار هستند و همچنین پایگاه‌های بسیج نیز از شبکه خیرین برخوردار هستند که در مناسبت‌ها اقدامات خود را به‌صورت متمرکز انجام می‌دهند. همچنین در طول سال، در طرح «محله اسلامی»، با کمک گروه‌های جهادی و خیرین، کمک به محرومان به‌صورت دائم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار