تحلیلگر مسائل سیاسی:

چهره‌های ورزشی و هنری تحت تأثیر فضای هیجانی قرار نگیرند

فضائلی گفت: توقع و انتظار از چهره‌های ورزشی و هنری این است که این افراد با جایگاه اجتماعی‌ای که دارند حساب شده‌تر و سنجیده‌تر نظرات خودشان را مطرح کنند و تحت تاثیر فضای هیجانی که پیرامونشان قرار دارد قرار نگیرند.
کد خبر: ۵۵۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ - 21November 2022

چهره‌های ورزشی و هنری تحت تاثیر فضای هیجانی قرار نگیرند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مهدی فضائلی» تحلیلگر مسائل سیاسی و کارشناس حوزه رسانه در گفت‌وگویی اظهار داشت: ما در حوادث دو ماه گذشته شاهد اتفاقات خیلی متعددی بودیم و یکی از این بخش‌هایی که در این حوادث خودنمایی کرد نحوه ورود و موضع گیری‌های بود که چهره‌های هنری، ورزشی و ... داشتند.

وی ادامه داد: متاسفانه بیشتر این موضع‌گیری‌ها تحت تاثیر فضای هیجانی حاکم بر این ایام صورت گرفت و ادعا‌هایی که در برخی از این اظهارنظر‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بی مبنا و براساس ادعا‌های کذبی است که توسط دشمنان و مردم ایران صورت گرفته و بدون تحقیق و بررسی بود و اکثر این چهره‌های ورزشی و هنری با فضایی که بر اساس یک جوی که در شبکه‌های مجازی و اجتماعی شکل گرفته بود همراهی کردند.

فضائلی افزود: وقتی فردی مورد توجه است و افرادی که صدا و اظهارنظر‌های آن شنیده و دیده می‌شود باید اظهار نظر‌های حساب‌شده تری داشته باشند.  همه ما در برابر آنچه بیان می‌کنیم و مطالبی که منتشر می‌کنیم مسئول هستیم.  هم از لحاظ منابع دینی و فقهی، فق‌های ما این اقدام را حرام می‌دانند و هم از لحاظ اخلاقی هم اگر بخواهیم حساب کنیم این ادعا‌های نسنجیده و بررسی نشده کار غیر اخلاقی است.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: کافی است که این چهره‌ها و افراد خودشان را در چنین جایگاهی قرار دهند و ادعا‌های بی اساسی که بعضاً در مورد آن‌ها مطرح شود مثلاً صهیونیست بودن آنها! آیا این چنین ادعا‌هایی را برمی‌تابند؟ قطعا هیچ کس از چنین ادعا‌هایی استقبال نمی‌کند.

وی گفت: توقع و انتظار از چهره‌های ورزشی و هنری این است که این افراد با جایگاه اجتماعی‌ای که دارند حساب شده‌تر و سنجیده‌تر نظرات خودشان را مطرح کنند و تحت تاثیر فضای هیجانی که پیرامونشان قرار دارد قرار نگیرند.

فضائلی درباره چگونگی برخورد با سلبریتی‌هایی که با طرح ادعا‌های نادرست به اغتشاشات دامن می‌زنند، گفت: قطعا ملاک در همه موارد از جمله در باره این چهره ها، قانون است و همه کسانی که در این حوادث نقش‌آفرینی داشتند باید پاسخگو باشند و قوه قضاییه متناسب با جرایمی که مرتکب شده اند آن‌ها را مجازات کند.

وی در رابطه با این سوال که به نظر شما سلبیرتی‌هایی که ادعا‌های بی اساس مطرح می‌کنند از یک جای مشخص خط می‌گیرند، گفت: اولاً بسیاری از هنرمندان و چهره‌ها انسان‌های شریف و محترمی هستند، ولی در باره برخی این احتمال وجود دارد، اما اینکه بگوییم قاطبه این افراد در ارتباط با دشمن هستند و سازمان یافته عمل می‌کنند این را نمی‌توانیم بگوییم

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار