یادداشت/ ابوالفضل درخشنده

درک ترفند‌های دشمن در این روز‌ها با خواندن تاریخ میسر می‌شود

وقایع این روز‌ها تیغ دو لبه‌ای است که برای دشمن بازی برد برد است! برای درک ترفند‌های دشمن در این روزها، باید تاریخ خواند!
کد خبر: ۵۵۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱ - 22November 2022

درک ترفند‌های دشمن در این روز‌ها با خواندن تاریخ میسر می‌شود

گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس- ابوالفضل درخشنده؛ نگاهی گذرا به اَسناد و ادله ارائه‌شده، آژانس جاسوسی آمریکا (سیا) به کودتای نقاب (اشتبا‌ها معروف به نوژه) امید زیادی بسته بود و آن را ضربه نهایی و قطعی بر پیکر نظام نوپای جمهوری اسلامی می‌پنداشت و اهمیت آن را بیش از تجاوز نظامی صَدّام ارزیابی می‌کرد.

به گفته سران کودتای نوژه، مدتی بر سر تقدم کودتای نوژه یا آغاز جنگ تحمیلی بحث شد و سرانجام، بعد از سفر بنی‌عامری (از عناصرکودتا) به پاریس در اسفندماه، این طرح (آغاز جنگ تحمیلی) در تقدم ۲ قرار گرفت و تقدم ۱ به کودتا داده شد.

در اصل، طرح کودتا یک قیچی دوسر بود: اگر کودتا موفق می‌شد، عوامل دشمن به خواست خود که سرنگونی نظام نوپای جمهوری اسلامی بود، می‌رسیدند و در صورت شکست کودتا نیز زمینه تضعیف بیشتر ارتش را فراهم می‌کردند! این دقیقاً همان نکته‌ای بود که فرماندهان وفادار به نظام، پیش‌بینی حمله عراق به ایران را کردند و بر همین اساس، طرح مقابله و اعزام نیرو به مناطق احتمالی مرزی را مصوب و آماده اجرا بوده‌اند، که کودتای نقاب (معروف به شهید نوژه) باعث می‌شود تا عوامل نفوذی، طرح استقرار نیرو‌های نظامی را در راستای کودتا معرفی و به این بهانه مانع از اعزام و آمادگی نظامی در مقابله با ارتش مجهز شده صَدّام شوند!

در اصل، می‌توان این‌گونه برداشت کرد که طرح کودتا عملاً پوششی برای سرکوب نیروی دفاعی کشور بود تا ارتش عراق بدون هیچ مانعی بتواند ایران را اشغال کند! کمااینکه طراحان کودتای نقاب نیز صراحتاً به این امر اعتراف کرده‌اند.

جان کلام این است وظیفه نفوذی تأثیرگذاری بر روی خواص جامعه است تا تحت‌تأثیر فضای فریب ایجادشده، همان کاری را انجام دهد که دشمن می‌تواند از آن نهایت بهره را ببرد.

نفوذ در همه رده‌ها از اهداف سرویس‌های بیگانه و متخاصم است. موفقیت نفوذی به میزان هم‌گرایی او با جامعه هدف است؛ در نتیجه شاهد بیشترین عوام‌فریبی در نفوذی‌ها خواهیم بود.

استراتژی دشمنان در جنگ نرم بر دو محور اصلی و اساسی استوار است:

الف) ایجاد نارضایتی عمومی

ب) همگام کردن افراد ناراضی با خود و در نهایت به معارضه کشاندن آنان

دشمن برای دسترسی به اهدافش از روش‌های زیر در جنگ نرم تا کنون استفاده کرده است:

۱) دشمن می‌خواهد نام و عکس شهدا باشد، ولی راه و روش و منش آنان نباشد! زیرا روحیه ایثارگری و گذشت از منافع برای اعتلای کشور و انجام تکلیف بزرگترین سد در مقابل نارضایتی مردم می‌باشد.

۲) طراحان براندازی نرم می‌خواهند به هر روش ممکن مردم را ناراضی کنند؛ سو استفاده از غفلت‌های نیروی‌های خودی بهترین هدیه برای آنان است.

۳) نفوذ عناصر بدلی در موقعیت‌های اجرایی که ارتباط بی واسطه با مردم دارند، به منظور ایجاد شائبه‌ی فساد اخلاقی و مالی در بدنه مدیریت اجرایی کشور در نزد اذهان عمومی.

۴) سلب امنیت روانی از جامعه با افزایش سرقت، زورگیری، تجاوز به نوامیس و گسترش اخبار مربوطه.

۵) ترغیب مدیران اجرایی به پرداختن به معلول به جای برخورد اصولی با ریشه و علت ناهنجاری‌ها، مانند: به جای جلوگیری از قاچاق رسیور و ال ام بی به داخل کشور، با مصرف کننده برخورد کنند؛ و...

۶) تبلیغ گسترش بی دینی در بین مردم مانند تبلیغ گسترش روزه خواری در جامعه. در حالی که این امر با توجه به صف‌های روزه داران در هنگام افطار در مقابل نانوایی‌ها و توجه به نشانه‌های دیگر از اساس دروغ بوده و تنها دشمن می‌خواهد با این روش عملیات روانی خود را پیش ببرد.

۷) قدرت نمایی ظاهری نیرو‌های انتظامی و امنیتی برای مردم! به جای آنکه در مقابل دشمن و افراد بزه کار و هنجار شکن این قدرت نمایی صورت گیرد.

۸) ترور سیاسی افراد تأثیرگذار و کسانی که نتوانسته‌اند آنان را در طرح براندازی نرم با خود همراه کنند، با بد نام کردن و خانه نشین کردن آنان و تلاش جهت به عناد کشاندن اینگونه افراد که جان و جوانی خود را برای اعتلای نظام اهداء کرده‌اند.

۹) برانگیختن حس انتقام‌جویی در بین مردم با ارائه اطلاعات غلط به آنان و یا زخمی نمودن آنان با پرونده سازی و جریمه‌های واهی.

۱۰) جایگزینی افراد بدلی و نفوذی به جای افراد با تجربه معتقد.

۱۱) در براندازی نرم دشمن هرگونه اعتراض حتی صنفی، احقاق حق و ...؛ را می‌خواهد اقدام بر علیه امنیت ملی قلمداد کند.

۱۲) در براندازی نرم دشمن می‌خواهد مردم در نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های عام المنفعه و ارزشی، با وعده‌های امتیاز و سهمیه و مادیات عضو شوند تا جنبه ارزشی اینگونه نهاد‌های ارزشی و ارزشمند با مادیات خدشه وارد شده و هر رزل و پست و منفعت طلب و بی فرهنگی به طمع مادیات و امتیاز‌ها وارد این تشکل‌های ارزشی شده تا بدینوسیله روحیه خدمت گزاری و ایثار از بین برود.

۱۳) دشمن با تقسیم بندی مردم کشور به دستجات، گروه‌ها، قوم و قبیله‌های مختلف، سعی در جدایی آنان از هم دارد. درست به مانند تقسیم بندی کرد، لر، ترک، بلوچ و...، ویا قرمز و آبی … چپ و راست...

۱۴) در براندازی نرم دشمن می‌خواهد شور باشد، اما بی شعور!

بصیرت باید از مردم گرفته شود تا شور مردم به راهی هدایت شود که دشمن می‌خواهد از آن بهره ببرد! استراتژی دشمن، غبار آلود کردن فضای جامعه است تا حق از نا حق نشاخته نشود تا عناصر بدلی بتوانند شور مردم بی بصیرت را به راهی هدایت کنند که به جز خسران هیچ عایدی برای کشور ندارد.

۱۵) در براندازی نرم دشمن می‌خواهد دین را در مقابل ملیت قرار دهد. در حالی که هر کدام از این دو در جای خود ارزشمند و مفید هستند، ولی براندازان با تفکیک دین از ملیت و در مقابل هم قرار دادن این دو گاهی به اسم دین به ملیت می‌تازند تا مردم را به دو دستگی و نارضایتی سوق دهند و گاهی به نام ملیت به دین حمله می‌کنند!

۱۶) دشمن می‌خواهد افراد نفوذی و بدلی عکس بزرگان را بزنند و به نام بزرگان حرف خود را بزنند و کار خود را بکنند و بدنامی حرف‌ها و اعمال آنان متوجه آن بزرگان شود.

۱۷) دشمن می‌خواهد باج گیران در مناسب اجرایی حاکم شوند تا زورگیری و فساد مالی اوج نارضایتی را ایجاد کند. فراموش نکرده ایم که در زمان طاغوت یک پاسبان با درجه پایین از یک محله باج می‌گرفت. بیچاره آن کس که نمی‌خواست تمکین کند! آنقدر در گیر انواع حاشیه‌هایی می‌شد که…

در کل دشمن تمام تلاش خود را معطوف کرده است تا به هر شکل ممکن اکثر مردم در گیر پرونده‌های مختلف قضائی، مالیاتی، اجرایی و ... باشند و در این راستا امید خود را به اشتباهات و غفلت‌های نیرو‌های داخلی بسته است تا نا آگاهانه و نا خواسته مردم را ناراضی، معترض و در نهایت به عناد و دشمنی با نظام خود بکشاند. دشمن می‌داند که چه می‌کند و امیدش به نا امیدی مردم است تا بتواند از غفلت‌ها و حتی اشتباهات سهوی نیرو‌های خودی، طرح براندازی نرم خود را اجرا کند.

فراموش نکنیم در مواجهه با فرزندان فریب خورده‌مان، آنان را تهدید نکنیم! آنان را تحقیر نکنیم! فقط با ادله و زبان خوش، آگاه‌شان کنیم تا با دست خود خواست دشمن را محقق نکنیم. ان‌شاءالله

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار