دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

فوتبالیست‌های رزمنده در زمین‌های خاکی جبهه + تصاویر

همه جبهه جنگ، خون و ناراحتی نبود، رزمنده‌ها اوقات فراغتشان را که معمولا در زمان‌هایی که عملیات و حمله‌ای نبود به کار‌های مختلفی از جمله برگزاری مسابقات فوتبال می‌گذراندند.
کد خبر: ۵۵۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۷ - 22November 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جام جهانی آغاز شده و حالا در جریان بالا گرفتن تب فوتبال چشم میلیون‌ها ایرانی به مستطیل سبز دوخته شده تا با وارد کردن گل پیروزی به دروازه حریف نظاره‌گر صعود تیم ملی کشورشان باشند. فوتبال سال‌های زیادی است به بخشی از زندگی مردم ایران گره خورده، در شادی و غم همراهشان بوده و مسابقات حساسش میلیون‌ها نفر را پای تلویزیون‌ها نشانده است. روز‌های دفاع مقدس که بسیاری از مردم ایران را داغدار فرزندان وطن کرده بود بازی‌های فوتبال چه در زمین‌های خاکی جبهه و چه در قامت تیم ملی دنبال می‌شد.

بخشی از اوقات فراغت رزمنده‌ها در جبهه که در زمان‌هایی غیر از مانور و عملیات بود با بازی فوتبال پر می‌شد. در بین رزمنده‌های دفاع مقدس نیز نامی از فوتبالیست‌هایی به چشم می‌خورد، شهیدانی چون «حسن غازی» بازیکن و کاپیتان باشگاه سپاهان اصفهان، «مهدی رضایی‌مجد»، «ابوالفضل پارسا»، «محمدرضا آذر»، «منوچهر برزویى»، «عباس چراغدار»، «مهدى زراعتى»، «جمشید زمانى»، «محمد شاملو»، «ناصر شاملى»، «شاپور عبدالمحمدى»، «اکبر فرامرزى‌پور»، «ناصر فکرى نوش‌آبادى»، «محمدرضا گائینى»، «عبدالرضا گلشنى بختیارى»، «مجید گل‌میرزایى»، «محمود گودرزى»، «زوریک مرادى»، «صادق مزدستان»، «محمد مظلومى»، «پرویز مهدیان جویبارى» از جمله این شهدا هستند.

مستطیل سبز فوتبال تنها جایی برای بازی و شادی نبود، بمباران زمین فوتبال چوار در بهمن سال ۱۳۶۵ در ایلام جنایت وحشیانه نیرو‌های بعثی بود که باعث شهادت تلخ ۱۵ نفر از بازیکنان، تماشاگران، داور و مجروح شدن شش تن دیگر شد.

فوتبالیست‌های رزمنده در زمین‌های خاکی جبهه+ عکس

فوتبالیست‌های رزمنده در زمین‌های خاکی جبهه+ عکس

پدر مهدی طارمی. ایستاده از سمت چپ نفر اول در جبهه

 

فوتبالیست‌های رزمنده در زمین‌های خاکی جبهه+ عکس

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها