فرمانده نداجا خبر داد؛

الحاق بالگردهای هجومی و پهپادهای جدید به ناوگان نیروی دریایی ارتش در آینده نزدیک

دریادار ایرانی گفت: به‌زودی بالگرد‌های هجومی دریایی را در اختیار خواهیم گرفت که در بخش اسکورت کشتی‌ها به ما کمک خواهند کرد و همچنین در بخش پهپاد، به‌زودی مجهز به پهپاد‌های روز خواهیم شد.
کد خبر: ۵۵۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸ - 22November 2022

الحاق بالگردهای هجومی و پهپادهای جدید به ناوگان نیروی دریایی ارتش در آینده نزدیکبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت هفتم آذر «روز نیروی دریایی» برگزار شد، با اشاره به توانمندی ساخت تسلیحات در این نیرو، اظهار داشت: نیروی دریایی با توجه به توان علمی و تحقیقاتی که در حوزه ساخت انواع تسلیحات راهبردی در سطح، زیرسطح و اثرسطح دارد امروز به دستاورد‌های مهمی دست یافته است.

دریادار ایرانی افزود: به‌زودی بالگرد‌های هجومی دریایی را در اختیار خواهیم گرفت که در بخش اسکورت کشتی‌ها به ما کمک خواهند کرد و همچنین در بخش پهپاد، به‌زودی مجهز به پهپاد‌های روز خواهیم شد و سکوی شناوری نداجا با بهره‌گیری از سامانه‌های پهپادی حداقل تا شعاع ۲ هزار کیلومتری را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ناودسته پهپادبر نداجا نیز این توانمندی را ایجاد کرده که در لحظه می‌تواند صد‌ها پهپاد را در پهنه آب‌ها به پرواز دربیاورد و مأموریت‌های مختلفی را با آن‌ها مدیریت کند.

وی عنوان کرد: امروز شاهراه اقتصادی کشور در خلیج فارس در امنیت کامل است و ناوگروه‌های ما در حوزه‌های مأموریتی، فعالیت مقتدرانه‌ای دارند.

امیر ایرانی گفت: تمام کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران تحت اسکورت ناوگروه‌های رزمی نداجا هستند و ناوگروه‌های رزمی ما در سه حوزه اقیانوسی فرماندهی اقیانوسی هند، فرماندهی اقیانوسی اطلس و فرماندهی اقیانوسی آرام در حال اجرای مأموریت هستند.

فرمانده نداجا اضافه کرد: ناوگروه‌های ما همواره در راستای تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و تأمین امنیت کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران در حال انجام مأموریت شبانه‌روزی هستند. همزمان سه ناوگروه نیروی دریایی در حال انجام مأموریت در حوزه‌های مأموریتی خود هستند.

وی با بیان اینکه این توان را داریم که صد‌ها پهپاد را همزمان به پرواز درآوریم، افزود: در چند ماه آینده، اجرای رزمایش مرکب را در دستور کار داریم که در منطقه شمال اقیانوس هند با حضور بیشتر کشور‌های عضو که دارای تفاهم‌نامه‌های دو یا چندجانبه هستند، این رزمایش را اجرا خواهیم کرد.

دریادار ایرانی ارتقای توان رزمی، ساخت شناور‌های مجهز و افزایش برد عملیاتی را از اولویت‌های نیروی دریایی ارتش برشمرد و گفت: امروز صنعتگران، دانشمندان و شرکت‌های دانش‌بنیان ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا توان نیروی دریایی افزایش یابد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره مأموریت ناوگروه ۸۶ نداجا اظهار داشت: ناوگروه ما برای تأمین امنیت کشتیرانی در تنگه مالاگا مأموریت دارد. همچنین ما اکنون در اقیانوس آرام حضور داشته و آمادگی حضور در همه اقیانوس‌ها را داریم.

وی در واکنش به اعلام آمریکا در استفاده از تعداد زیادی شهپاد (شناور هدایت‌پذیر از دور) در دریاها، عنوان کرد: این شهپاد‌ها ایمنی دریانوردی را به خطر انداخته‌اند و ما پیش از این، شهپاد‌ها را جمع کردیم و چون آمریکا تضمین داد که شهپاد‌ها را جمع کند، آن‌ها را بازگرداندیم؛ ولی اگر دوباره این اتفاق بیفتد، باز هم آن را جمع می‌کنیم؛ چون شهپاد‌ها امنیت دریانوردی را به خطر می‌اندازند و خطری برای کشتی‌های تجاری و نفتکش هستند.

امیر ایرانی گفت: دشمن سعی داشت که منطقه شمال اقیانوس هند و کانال سوئز را امنیتی کند؛ از این‌ رو مرکز امنیت دریایی را در منطقه چابهار برای تأمین امنیت دریایی ایجاد کردیم تا کشور‌های عضو «آیونز» و سایر کشور‌ها که مایل باشند، برای تأمین امنیت منطقه حضور داشته باشند، در این عرصه فعالیت کنند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار