مدیر ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری اختتامیه جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در کاشمر

«میرصادقی» از برگزاری اختتامیه مرحله استانی جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان رضوی در آستانه هشتاد و پنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس و همزمان با هفته بسیج با حضور مسئولین لشکری و کشوری، اهالی شعر و ادب پنجشنبه سوم آذر در زیارتگاه این شهید والامقام در کاشمر خبر داد.
کد خبر: ۵۵۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷ - 22November 2022

«سیده محبوبه میرصادقی» مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و دبیر اجرایی جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: مرحله استانی جشنواره شعر دفاع مقدس در راستای نشر مفاهیم و معانی جهاد، ایثار، مقاومت و شهادت با زبان شعر و همچنین شناسایی شعرای نوقلم و رویش‌های جدید در حوزه دفاع مقدس که با حضور شعرای پیشکسوت به غنی آن افزوده می‌شود هر سال در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش آزاد این جشنواره به موضوع ایثار و شهادت در تحولات جدید همچون دفاع از حرم و مدافعان امنیت و همچنین اثرگذاری آن در حوزه کودک و نوجوان، زنان و‌ بین‌الملل می‌پردازد.

دبیر اجرایی جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به این که فراخوان این جشنواره در شهریور سال جاری منتشر شده است، گفت: مرحله استانی جشنواره شعر دفاع مقدس از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با حمایت کمیته ادبیات و دفاع مقدس شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان و ۱۵۰ دستگاه‌ اجرایی و تشکل‌ فعال ادبی برگزار می‌شود.

میرصادقی تصریح کرد: شاعران خراسانی در مرحله استانی جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت آثار خود را در هفت محور مقاومت بین‌الملل اسلامی (کشورهای محور مقاومت)، مضامین عاشورایی، جهاد تبیین، جنگ نرم، کودک و نوجوان، زنان و بخش آزاد به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: در این دوره از جشنواره ۳۰۰ اثر در موضوعات مختلف به دبیرخانه واصل شده و هشت نفر از شاعران برگزیده استان جهت رقابت به کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت معرفی می‌شوند.

وی بیان داشت: اختتامیه مرحله استانی جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان رضوی در آستانه هشتاد و پنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس و همزمان با هفته بسیج با حضور مسئولین لشکری و کشوری، اهالی شعر و ادب پنجشنبه سوم آذر ساعت ۹ صبح در زیارتگاه این شهید والامقام در کاشمر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها