مشاور عالی فرمانده کل سپاه:

مهار انقلاب اسلامی هدف راهبردی دشمن است

حجت‌الاسلام طائب گفت: با توجه به قدرت و گسترش انقلاب اسلامی تا آن سوی مرزها؛ امروز مهار آن به عنوان مهمترین هدف راهبردی دشمن به شمار می‌رود.
کد خبر: ۵۵۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹ - 22November 2022

مهار انقلاب اسلامی هدف راهبردی دشمن استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین طائب» مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران روز (سه‌شنبه) در همایش فرهنگیان، طلایه داران جهاد تبیین استان بوشهر اظهار داشت: غرب متوجه این موضوع شده که برای حفظ و یا از دست دادن رهبری خود بر جهان، فرصت محدودی دارد و انقلاب اسلامی را به عنوان قدرتی می‌دانند که می‌تواند برای آنان تهدید به شمار رود.

حجت‌الاسلام طائب اضافه کرد: به همین دلیل به این جمع بندی و هدف راهبردی رسیده اند که باید این قدرت را مهار کنند و طرح براندازی انقلاب اسلامی و تغییر ساختار حکومت را مطرح کردند، اما متوجه شدند که این تغییر امکان پذیر نیست و درصدد تغییر رفتار برآمدند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: در همین ارتباط غرب در راستای تغییر رفتار جمهوری اسلامی تلاش کرد، ایران را از یک قدرت موثر در نظم جهانی به یک کشور خنثی تبدیل کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: اما آنان متوجه شدند ایران توسعه انقلاب اسلامی را در فراتر از مرز‌ها و در میان مستضعفان سراسر دنیا دنبال می‌کند، به همین دلیل امروز هدف راهبردی آنان مهار قدرت انقلاب اسلامی است.

وی یادآور شد: در همین ارتباط بی ثباتی کشور‌های منطقه مقاومت و ایجاد اغتشاش در داخل از جمله راهبرد‌های دشمن است و تلاش می‌کنند از این طریق ایران از پیشروی در داخل، منطقه و بین المللی بازبماند.

حجت‌الاسلام طائب ادامه داد: بر این اساس بین آمریکائی‌ها و رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن پیشرفت ایران اسلامی اجماع بر ایجاد اغتشاش در کشور شد و با توجه به اطلاعات موجود رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالگرد امام راحل هشدار عمومی دادند.

وی اضافه کرد: در این شرایط باید بتوانیم درون کشور مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را بررسی و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنیم.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: براساس تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی باید مقابله با فقر، فساد و تبعیض اتفاق افتد و تولید علم صورت گیرد.

وی یادآور شد: امروز استکبار جهانی این دیدگاه را دارد که با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته، انقلاب اسلامی در منطقه مقتدر است این درحالی که خودشان با وجود همه سرمایه گذاری‌هایی که انجام داده اند به نتیجه مطلوب نرسیده اند.

حجت‌الاسلام طائب ادامه داد: انقلاب اسلامی با وجود توطئه‌های دشمن در حال پیشروی است و موجب شده که در مسائل بین المللی اثرگذار باشد و طوریکه امروز ایران اسلامی به سومین چالش آمریکا تبدیل شده است.

وی یادآور شد: آن‌ها متوجه هستند که ایران اسلامی در راستای هم افزایی حاکمیتی در حال بازگشت به دهه ۶۰ و هم افزایی برای خدمتگزاری به مردم در حال شکل گیری است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: با توجه به فشار‌های دشمن آن‌ها متصور بودند که ایران به جایی می‌رسد که باید نفت خام بدهد و به جای آن آب، دارو و غذا بخرد، اما دیدند که دولت سیزدهم طرح هدفمند سازی یارانه‌ها را انجام داد و به این صورت اتصال نفت را به غذا و دارو قطع کرد.

وی یادآور شد: با این کار دولت سالانه ۲۵۰هزار میلیارد تومان از آن ارزی که می‌دادند آن را مستقیم به مردم دادند.

حجت‌الاسلام طائب با اشاره به خرید گندم به قیمت ۱۳ هزار تومان از کشاورز گفت: سال گذشته شش میلیون تن گندم وارد و ۴.۵ میلیون تن نیز از کشاورز خریداری شد، اما امروز بدون کشت پائیزه تاکنون ۷.۵ میلیون تن گندم خریداری و به این ترتیب انتظار می‌رود تا سال آینده از وارده کننده به صادر کننده تبدیل شویم.

وی یادآور شد: با برنامه ریزی انجام شده از انتقال آب دریا، تفکیک آب صنعتی و کشاورزی از آب آشامیدنی تا ۲ سال آینده از بحران آب عبور می‌کنیم و با توسعه زیرساخت‌ها در حوزه برق خاموشی نداشتیم و هشت درصد مصرف داخلی و صادرات نیز افزایش یافت.

مشاورعالی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در گذشته طی یک سال ۶ میلیارد دلار بنزین وارد کشور می‌شد این درحالی است که امروز ایران به عنوان یکی از صادرکنندگان بنزین به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام طائب گفت: ترس در خواص و بی تفاوتی عامه، شکست اقتدار امنیتی و سیاسی، شکل گیری هرج و مرج اجتماعی، تشدید نفرت و کینه در میان اقوام و مذاهب و بین مردم با حاکمیت، شبه افکنی از طریق طرح سئوالات راهبردی، عملیاتی، تاکتیکی و تکرار پرسش‌ها و ابهامات با پاسخ‌های ناقص و دروغ از جمله این اهداف است.

وی اظهار داشت: دشمنان سعی داشتند با فشار معیشتی تقابل اقتصادی – اجتماعی ایجاد کنند، اما موفق نشده و گفتند تصورشان اشتباه بوده است. از طرفی دیدند کفه حجاب اجباری سنگین‌تر از حجاب اختیاری است و شکست خوردند.

حجت‌الاسلام طائب افزود: دشمن به دنبال کشف حجاب نبود بلکه هدفش درگیری اجتماعی و سپس شکست اقتدار نظام بود و قصد داشتند نور انقلاب را خاموش کنند، اما موفق نمی‌شوند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها