مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران:

آمریکایی‌ها در اغتشاشات برای رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند

حجت‌الاسلام «طائب» گفت: آمریکایی‌ها در اغتشاشات شکست خوردند، زیرا دوگانه حجاب اجباری و اختیاری راه به جایی نبرد و مسئله معیشت نیز ظرفیت تبدیل شدن به یک موضوع اجتماعی برای ایجاد دوگانگی را نداشت.
کد خبر: ۵۶۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶ - 08December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «حسین طائب» مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران امروز در ویژه ‌برنامه روز دانشجو که امروز با حضور جمعی از دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد با بیان اینکه آمریکایی‌ها سعی کردند اغتشاشات را در داخل ایران ایجاد کنند و شروع اغتشاشات با فرایند جنگ ترکیبی بود، اظهار داشت: آمریکا در جریان این جنگ ترکیبی، به‌دنبال هویت‌زدایی و هویت‌زایی در ایران بود و طبق گزارشی که سنتکام به پنتاگون ارسال کرده است.

وی افزود: آمریکایی‌ها در این اغتشاشات شکست خوردند، زیرا دوگانه حجاب اجباری و اختیاری راه به جایی نبرد و مسئله معیشت نیز ظرفیت تبدیل شدن به یک موضوع اجتماعی برای ایجاد دوگانگی را نداشت.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران گفت: اکنون آمریکا به دلیل شکستی که در جریان اغتشاشات خورد و نتوانست به اهداف خود پیدا کند، به ایران پیغام‌هایی برای بازگشت به میز مذاکره می‌دهد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: آمریکا اکنون می‌خواهد علاوه بر موضوعات موشکی، منطقه‌ای و هسته‌ای، در مورد موضوعات پهپادی و حقوق بشری نیز با ایران مذاکره کند.

حجت‌الاسلام طائب با اشاره به تقابل همیشگی آمریکا و اسرائیل با جمهوری اسلامی، یادآور شد: از نظر آمریکایی‌ها انقلاب اسلامی در دهه پنجم عمر خود قدرت بیشتری دارد چراکه علاوه بر افزایش قدرت ایران در منطقه، هم نقش موثری در سطح بین‌الملل دارد و هم در داخل به یکپارچگی رسیده است.

وی بیان داشت: همچنین آمریکایی‌ها می‌گویند در دهه پنجم عمر جمهوری اسلامی، سرنوشت آمریکا و جهان نیز مشخص می‌شود. ایالات متحده در سند استراتژی امنیت ملی قرن ۲۱ اذعان کرده است که با چالش‌های درونی و بیرونی مواجه است که تمام این چالش‌ها باید تا سال ۲۰۲۵ برطرف شود و در غیر این صورت مانند شوروی فرو خواهد پاشید.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا در قبال ایران استراتژی تشدید مهار را در نظر گرفته است، گفت: آمریکایی‌ها می‌گویند برای مهار ایران، اسرائیل باید علیه ما عملیات نیمه‌سخت انجام دهد و خود آمریکا هم با اعمال فشار‌های اقتصادی، ایران را پای میز مذاکره بکشاند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام طائب به سولات دانشجویان  تشکل‌های دانشجویی و نمایندگان اساتید دانشگاه پاسخ داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها