اردوغان: در اولین فرصت عملیات زمینی در سوریه و عراق آغاز می شود

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد عملیات نظامی غیر قانونی این کشور در شمال سوریه و عراق می تواند وارد فاز درگیری زمینی شود.
کد خبر: ۵۵۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲ - 22November 2022

اردوغان: در اولین فرصت عملیات زمینی در سوریه و عراق آغاز می شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شبکه الجزیره، رئیس جمهور ترکیه از گسترش عملیات نظامی غیر قانونی این کشور به سوریه و عراق خبر داد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور در اولین فرصت با تانک های و تجهیزات نظامی خود وارد سوریه وعراق می شوند تا مقرهای تروریست ها را نابود کنند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه تاکید کرد که عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه و شمال عراق تنها به یک عملیات هوایی محدود نمی‌شود و می‌تواند وارد فاز درگیری زمینی نیز شود.

اردوغان، که اقدامات غیر قانونی کشورش از سوی دولت دمشق مورد اعتراض شدید است، افزود که تصمیم گیری در خصوص تعداد نیروهای زمینی مورد استفاده در این عملیات، بر عهده مقامات ذی صلاح، وزارت دفاع و رئیس ستاد مشترک ترکیه است. وی تاکید کرد: ما رایزنی ها را انجام می دهیم و سپس گام ها در این رابطه برداشته می شود.

رئیس جمهور ترکیه پیشتر عمل نکردن روسیه به تعهدات خود در سوریه را بهانه تجاوز تازه به خاک این کشور عنوان کرد. روسیه و ترکیه اکتبر سال ۲۰۱۹ یادداشت‌تفاهمی ۱۰ بندی امضا کردند که از بندهای مهم آن استقرار واحدهای پلیس نظامی روسیه و سرویس مرزی سوریه در مناطق مرزی سوریه و تسهیل خروج شبه‌نظامیان کُرد از این مناطق تا ۳۰ کیلومتری مرزهای ترکیه است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها