نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

اقدام پارلمان اروپا در تعلیق تماس مستقیم با مجلس، فرار به جلو است

عموئی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته تماس مستقیمی بین مجلس ایران و اروپا وجود نداشته است، گفت: اقدام پارلمان اروپا در تعلیق تماس مستقیم با مجلس شورای اسلامی یک فرار به جلو است.
کد خبر: ۵۵۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳ - 22November 2022

اقدام پارلمان اروپا در تعلیق تماس مستقیم با مجلس، فرار به جلو است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابوالفضل عموئی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص تعلیق تماس مستقیم پارلمان اروپا و جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: از نگاه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اقدام پارلمان اروپا در تعلیق تماس مستقیم با مجلس شورای اسلامی، یک فرار به جلو است، زیرا در ۲ سال گذشته تماس مستقیمی بین مجلس ایران و اروپا وجود نداشته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: در سال گذشته پارلمان اروپا بود که درخواست کرد هیاتی را به ایران اعزام کند، اما به دلیل قطعنامه‌های مداخله گرایانه و مبتنی براخبار غلط (فیک نیوز)، با انجام این سفر موافقت نشد.

وی یادآور شد: متاسفانه برخی از اعضای این پارلمان از جمله رئیس آن تحت تاثیر القائات و اخبار گرو‌های ضدایرانی در اروپا قرار گرفته‌اند و سعی می‌کنند بر طبل تو خالی فشار سیاسی بر ایران بنوازند که البته اثر چندانی ندارد.

عموئی همچنین اظهار کرد: کارشناسان البته می‌دانند که پارلمان اروپا در تعیین تعیین سیاست خارجی کشور‌های اروپا چندان اثربخش نیست و حتی قطعنامه‌های آن از لحاظ قانونی الزام آور نیست. این در حالی است که مجلس شورای اسلامی با مجالس مختلفی در کشور‌های دنیا تعامل دارد و پیام ارسال و دریافت و همچنین هیأت تبادل می‌کند.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها