فرماندار شهرستان گلبهار:

تولی و تبری ویژگی برجسته پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت است

«حاجی‌زاده» گفت: وظیفه بازماندگان از قافله ایثار و شهادت این است که با دوستان شهدا دوست و با دشمنان شهدا دشمن باشند و تبعیت از ولی فقیه را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.
کد خبر: ۵۵۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ - 23November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گلبهار، همزمان با هفته بسیج یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان گلبهار باعنوان «رفیق شهیدم» با حضور «محمدرضا حاجی‌زاده» فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولین محلی و دانش‌آموزان در سالن اجتماعات این شهرستان برگزار شد.

حاجی‌زاده در این مراسم با اشاره به معنای کلمه شهید و شهادت اظهار داشت: در زبان لاتین به کسی که برای ارزش‌ها و یک باور جان خود را از دست داده و کشته می‌شود نام شهید اطلاق می‌شود و در زبان عربی شهید به مفهوم گواه است و این بدان معناست که شهدا در روز قیامت شهادت خواهند داد که عملکرد ما چگونه بوده است.

وی افزود: براساس آیات قرآن و روایات شهید دارای جایگاه رفیعی است و به همین سبب واژه جدید شهید و شهادت وارد ادبیات اسلام شد.

فرماندار گلبهار گفت: ایثار یکی از ویژگی‌های برجسته دفاع مقدس بود که ما را بر باورهای اصیل اسلامی استوار و ثابت قدم کرد باعث ذلت و زبونی ارتش بعث عراق شد.

وی بیان داشت: ایران در ابتدای جنگ از ابتدایی‌ترین امکانات نظامی و دفاعی محروم بود اما با ایستادگی مردم همیشه در صحنه در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه امروز توانسته به پیشرفت‌های چشمگیر نظامی دست پیدا کند که رونمایی از موشک هایپرسونیک از جمله این توانمندی‌ها در عرصه دفاعی به شمار می‌رود. موفقیت‌های جمهوری اسلامی از عجین شدن شهادت و ایثار نشأت گرفته است که این خط نورانی باید در بستر زمان تداوم داشته باشد تا باعث اعتلای نظام مقدس اسلامی شود.

این مسئول گفت: وظیفه بازماندگان از قافله ایثار و شهادت این است که با دوستان شهدا دوست و با دشمنان شهدا دشمن باشند و تبعیت از ولی فقیه را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها